נשיא המדינה העניק את "מגן הכבוד–תקווה ישראלית" לעונת 17/18 להפועל ב"ש

המועדון מהדרום הצטיין בעשייה ערכית וחינוכית ובמאבק באלימות ובגזענות

במסלול "הדור הבא" זכתה מחלקת הנוער של הפועל קטמון. אות "מאמן הכבוד של המדינה" הוענק לשלי ישראל מייסדת עמותת "בנות נתניה".
ביבראס נאתכו קפטן נבחרת ישראל בכדורגל יעמוד בראש ״נבחרת הקפטנים של תקווה ישראלית – מגן הכבוד״ שהתחייבו בפני הנשיא לקדם פעילויות חברתיות – ערכיות ולהיאבק באלימות ובגזענות.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, העניק היום, כ"ד באב, 5 באוגוסט, זו השנה הרביעית את "מגן הכבוד – תקווה ישראלית" לעונת 2017/18 למועדון הכדורגל הפועל באר שבע שהצטיין בעשייה ערכית וחינוכית ובמאבקו באלימות ובגזענות. עוד הוענקו באירוע "מגן הכבוד – תקווה ישראלית: הדור הבא" למחלקת הנוער והילדים של הפועל קטמון, ואות "מאמן הכבוד של המדינה" שהוענק למאמנת שלי ישראל.

"מגן הכבוד – תקווה ישראלית", הינו יוזמה של בית הנשיא בשותפות עם משרד התרבות והספורט, ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגות, הטוטו ועמותת ערכים בספורט. ״מגן הכבוד – תקווה ישראלית״ הינו חלק מתכנית הדגל "תקווה ישראלית" אותה מוביל נשיא המדינה, לביסוס השותפות בין המגזרים שמרכיבים את החברה הישראלית. "מגן הכבוד" נולד מתוך רצון לעודד ולתמוך במועדוני הכדורגל לבסס תשתית ארגונית, חינוכית וערכית משמעותית שתסייע לצמצמם פערים, לייצר שיתופי פעולה בין מגזרים שונים ולצמצם את האלימות והגזענות במגרשים.

"אין לנו גולים סוג ב'. כל הגולים שלנו שווים, וכל אזרחי מדינת ישראל שווים. מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית בדיבור אחד", אמר הנשיא במהלך הטקס והוסיף: "יש לנו אחריות מלאה כלפי כל צעירי הארץ הזאת, יהודים ולא יהודים כאחד, לא רק לאפשר להם הזדמנות שווה להגשים את החלום שלהם, אלא גם הזדמנות להרגיש חלק, להרגיש שייכים, להרגיש שמדינת ישראל היא ביתם. זה – מאמנים יקרים, שחקנים, בעלי המועדונים, וכל השותפים במיזם החשוב הזה, זה בדיוק מה שאתם עושים בפעילות שלכם ב"תקווה ישראלית – מגן הכבוד". אתם עובדים קשה מאוד כדי להבטיח תקווה ישראלית, לכל ילד וילדה במועדון ובקהילה שלכם. במרכזי הלמידה, במיזמים ובטורנירים משותפים, לדתיים, לחילונים, ליהודים ולערבים, לבנות ולבנים. אתם מגדלים דור שערכים כמו שוויון, מנהיגות, שותפות, סובלנות וקבלת האחר, יהיו חלק מה-DNA שלו, חלק בלתי נפרד מהמצוינות שלו. וזאת הסיבה שאני כאן אתכם היום, שאני שותף שלכם במסע הזה. כן, אנחנו רוצים לשנות את תרבות הכדורגל בישראל, אבל את הערכים האלה אנחנו רוצים להמשיך ולהטמיע בכל מקום בישראל, והכדורגל הוא כלי מדהים העומד לרשותנו במשימה הזאת."

הזוכה במועדון המצטיין ב"תקווה ישראלית – מגן הכבוד" לעונת 2017/18 הוא מועדון "הפועל באר שבע". מנימוקי הוועדה: "הוועדה התרשמה מעבודתו הסדורה והיסודית של המועדון אשר הצליח בעבודה בת שנים מספר להפוך מ"עוד" קבוצת כדורגל עירונית, המתמודדת עם אתגרים שונים, למועדון כדורגל גאה אשר צועד מהצלחה להצלחה בשילוב ידיים מלא עם הקהילה, תוך שהוא מהווה מקור לגאווה עבור כלל תושבי הדרום. לא רק הישגיו הספורטיביים של המועדון הפכו אותו לגאוות הדרום, אלא האופן בו עשה זאת, הערכים אותם חרט על דגלו, הפעילויות המגוונות אותן ביצע והיד שהושיט אל האוכלוסיות השונות במגוון רחב של פעילויות ותוך ביצוע מאמצים לקירוב יהודים, ערבים, בדואים, נשים ומשפחות וכן בעלי מוגבלויות למעגל האוהדים. המועדון התחיל מנקודת פתיחה לא פשוטה – סוציואקונומית, גיאוגרפית ותרבותית. רבים מאיתנו זוכרים, ולא בגעגוע, את הקרע הגדול בין האוהדים, את התגרות ואת הקללות שהיו נחלת המועדון אך לפני שנים ספורות. והנה, בזכות עבודה עקבית ובלתי מתפשרת אי אפשר לפספס את השינוי הניכר בקהל האוהדים, את האווירה המחשמלת והספורטיבית במשחקים, את העידוד התומך והתפאורות המרשימות ואת הנשים והילדים הממלאים את האצטדיון עד תום בכל משחק ומשחק. היום כבר ברור כי לא ניתן להפריד בין מועדון הכדורגל הפועל באר שבע לבין קהילת הנגב. חזונה של העומדת בראש המועדון הגברת אלונה ברקת, והעבודה הסדורה אשר בוצעה על ידי כל חלקי המועדון, מחלקות הבוגרים והנוער כאחד, הצליחו להפוך את מועדון הכדורגל הפועל באר שבע לחממה קהילתית ומרכז תרבותי עבור תושבי הנגב והדרום."

מחלקת הנוער הזוכה ב"מגן הכבוד – תקווה ישראלית: הדור הבא" היא מחלקת הנוער והילדים של ״הפועל קטמון ירושלים״. מנימוקי הוועדה: "מחלקת הנוער של מועדון הפועל קטמון ירושלים משמשת כמנוע קהילתי המקדם שוויון הזדמנויות, צמצום פערים וחיבור בין קבוצות אוכלוסייה שונות ומגוונות בעיר, וביניהם יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, ילדות וילדים, ובעלי צרכים מיוחדים. מחלקת הנוער מעניקה מעטפת חינוכית הוליסטית לצד המקצועית, שמחנכת בראש ובראשונה לערכים של סובלנות וקבלת האחר באמצעות שיתוף פעולה הדוק עם בתי הספר, המחנכים וגורמי מקצוע השונים. השחקנים מקבלים במהלך השנה כישורי חיים, סדנאות ומפגשי העצמה בנושאים מגוונים וביניהם: סיוע ותגבור לימודי, זכויות עובדים, הנעה להתנדבות, מלחמה בגזענות והומופוביה, התנהלות פיננסית נכונה ועוד. ראויה לציון היכולת של מחלקת הנוער לשלב יחד בסביבה מאתגרת את מגוון האוכלוסיות המרכיבות את העיר, ולחברם יחד לחזון המועדון כמסגרת ערכית-חינוכית שמצליחה להראות למועדונים נוספים כי אפשר גם אחרת."

השנה, העניק הנשיא לראשונה את "מאמן הכבוד של המדינה" בו זכתה שלי ישראל שהקימה את מועדון הכדורגל "בנות נתניה" והציגה עשייה חינוכית וספורטיבית מרשימה ומשמעותית עבור חניכיה.

אות "מגן הכבוד – תקווה ישראלית" עבור מיזם ייחודי במסלול ליגת העל הוענק להפועל קריית שמונה שמפעילה את מיזם "סיירת המעשים הטובים" שפועל לקידום החיבור בין קהילת קריית שמונה לבין קבוצות המועדון, על ידי יצירת קשרים ארוכי טווח בין קבוצות הילדים, הנוער והבוגרים לקהילות מוחלשות בעיר.

אות "מגן הכבוד – תקווה ישראלית" עבור מיזם ייחודי במסלול הדור הבא הוענק למחלקת הנוער והילדים של מועדון ספורט חיפה "רובי שפירא" על מיזם "קידום דרך הרגליים", שמוביל שינוי חברתי במטרופולין חיפה בהשתתפות מאות בני נוער מכל המגזרים הלומדים תכנים חינוכיים ועוברים אימוני כדורגל בדגש על ערכי סובלנות, כבוד האדם ושוויון.

מוקדם יותר באירוע הושקה "נבחרת הקפטנים של תקווה ישראלית – מגן הכבוד" בה חברים הקפטנים של ליגת העל שהתחייבו בפני נשיא המדינה לקדם פעילויות חברתיות-ערכיות ומאבק באלימות ובגזענות. השחקנים נפגשו עם הנשיא וחתמו על אמנה לקידום ערכים חברתיים-קהילתיים ומאבק באלימות ובגזענות אותה ייקראו במשחק פתיחת השנה, התחייבו לשמש כמנטור לילד ממחלקת הנוער של המועדון וללוות אותו לאורך השנה. את הנבחרת מוביל קפטן נבחרת ישראל ביבראס נאתכו ובין החברים בה קפטן אלופת המדינה מאור מליקסון, קפטן מחזיקת הגביע הפועל חיפה גילי ורמוט, קפטן מכבי תל אביב שרן ייני, קפטן הפועל תל אביב אוראל דגני ועוד.

לאירוע החגיגי הגיעו בכירי הכדורגל הישראלי וביניהם מנכ"ל משרד הספורט והתרבות יוסי שרעבי, יו"ר מינהלת הליגות הנכנס ארז כלפון, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר, יו"ר הטוטו יוסי פילוס, מנכ"ל עמותת ערכים בספורט עמיר בן צבי, בעלי מועדוני ליגת העל, יו"ר ועדת הפרס של ליגת העל, זוכת פרס ישראל אסתר רוט שחמורוב, יו"ר ועדת הפרס של הדור הבא זאב זלצר, המנהל הטכני הנכנס של נבחרות ישראל ווילי רוטנשטיינר, מאמני הנבחרות הצעירות אלון חזן, מרקו בלבול, גדי ברומר, גיא עזורי וסאלח חסארמה ועוד.

"תקווה ישראלית" פועלת להעמקת ההיכרות וקידום השתלבות איכותית של כלל המגזרים בחברה הישראלית: חילונים, דתיים, חרדים וערבים, תוך יצירת שיתופי פעולה איכותיים ביניהם בתחומי מפתח חברתיים וכלכליים, ובראשם הספורט בכלל ומשחק הכדורגל בפרט, החינוך, האקדמיה, התעסוקה, והשלטון המקומי.

מדברי אלונה ברקת בעלת הפועל באר שבע: "אני רוצה להודות לך כבוד הנשיא, על ההכרה בחשיבות העצומה של הכדורגל ושל האפשרויות המדהימות הטמונות בו. לפני כשלוש שנים זיכית אותנו, אדוני הנשיא, בביקור בבאר שבע, וראית את ילדי הפרויקטים שלנו, שיחקת וחיבקת אותם. אתה נהנית מאוד מהחיבור איתם והם לא ישכחו את החיבוק שלך. הפרס הזה הוא פרס ששייך לכל הכדורגל הישראלי, אני מודה לכל הקולגות שלי שעושים רבות למען הקהילה, כל אחד בתוך ביתו. העבודה החברתית-הקהילתית מגיעה מתוך הלב, עבודה שבאה לידי ביטוי בעשייה היומיומית עם הקהילה העוטפת אותנו. אני אומנם מדברת פה לפניכם, אבל אני מדברת בשם כל חבריי, אנשי הכדורגל שעושים עבודה חשובה. בתפיסתנו, הפרויקטים הללו אינם מעורבות בקהילה, בראייתנו אנחנו חלק מהקהילה, ולכן התפקיד שלנו, השליחות שלנו, היא ליישם את המשפט "על המגרש כולנו שווים" – אף אחד לא נשאר מאחור ואין אף אחד שונה .הכדורגל הוא כלי חברתי וקהילתי אדיר, הוא גשר בין תרבויות ודתות, ואני שמחה שיש לנו את הזכות הגדולה לפעול בתוכו. כולי תקווה שמדינת ישראל שמבינה את חשיבותו של הספורט, תדע להשתמש בו ולהבין את יכולת השפעתו."

מדברי אורי אהרוני, שחקנית במחלקת הנוער של "הפועל קטמון ירושלים": "הפועל קטמון ירושלים הוא המועדון הראשון שהוקם על ידי אוהדים ומנוהל על ידם. המועדון פועל על פי הערכים שהגדירו האוהדים. שוויון, סובלנות והתנגדות מוחלטת לכל סוג של אלימות. אנו מאמינים שבאמצעות סביבה בטוחה, פתוחה, מכילה ומשפחתית, המועדון יוכל לייצר נורמת התנהגות חדשה בספורט הישראלי ולהוות דוגמא של אחריות כלפי הקהילה. המועדון מפעיל מגוון פרויקטים חברתיים שמאגדים את כל האוכלוסיות בירושלים ויותר מאלף ילדים וילדות לוקחים בו חלק מידי שנה. כך גם בקבוצתי משחקות דתיות, חילוניות, יהודיות וערביות ביחד. בנוסף, יש שתי מחלקות נוער מקצועיות לבנים ולבנות היחידה בירושלים במקביל לתכנית המקצועית שהמועדון משקיע בה משאבים רבים. תודה רבה לכל מי שבחר בנו, ולנשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין שתומך בתכנית "מגן הכבוד- הדור הבא". יאללה הפועל!"

 

הוסיפו תגובה