בית"ר חזרה לפסגה, אשדוד ורעננה עם ניצחון בכורה

פתיחת המחזור השמיני בליגת העל: הירושלמים זמנית בראשות הטבלה אחרי 1:2 על מכבי חיפה. אשדוד ורעננה ניצחו לראשונה, נתניה התאוששה

יום המשחקים הראשון של המחזור השמיני בליגת בעל החל היום: מ.ס.ע אשדוד קבעה מהפך תוך שתי דקות, ניצחה 2:1 את בני יהודה והשיגה ניצחון ראשון העונה. בדומה לאשדוד, גם הפועל רעננה השיגה ניצחון ראשון בליגה כשעל הקווים המאמן הזמני – דני בונדר. מכבי נתניה חזרה לעצמה לאחר ההפסד במחזור האחרון וניצחה 1:3 את קרית שמונה. מכבי חיפה עדיין לא יציבה והפסידה בבית 2:1 לבית"ר ירושלים שעלתה למקום הראשון בטבלה.

בשעה 16:00 אירחה בני יהודה את מ.ס.ע אשדוד במשחק הפתיחה של המחזור השמיני. תוך עשר דקות משריקת הפתיחה, בני יהודה עלתה ליתרון ראשון במשחק כשמאוויס צ'יבוטה בישל ליונתן כהן וזה קבע 0:1 לכתומים. בדקה ה-65, 11 דקות לאחר שנכנס כמחליף, מצא גדי קינדה את הרשת בשער נהדר ואיזן ל-1:1. תוך שתי דקות בלבד, בלסינג אלקה כבש לטובת האורחת, בעקבות טעות בהגנת בני יהודה, וחתם על מהפך, 2:1 באצטדיון המושבה וניצחון בכורה העונה לאשדוד שעלתה באופן זמני מעל הקו האדום.

  • בני יהודה עם איום אחד בלבד למסגרת: השער של יונתן כהן בדקה ה-10.
  • במחצית השניה, בני יהודה לא איימה על השער כלל. אשדוד לעומתה, איימה ארבע פעמים, מתוכם: שלוש למסגרת ושני שערים.

בדומה לאשדוד, גם הפועל רעננה השיגה ניצחון ראשון העונה כשגברה 2:0 על הפועל עכו. מי שבלט אצל האורחת הוא שניר שוקר, שעלה כמחליף בדקה ה-66. שלוש דקות בלבד על הדשא הספיקו לשוקר לבשל את השער הראשון לכארם ארשיד, שנכנס גם הוא כמחליף, ולקבוע 1:0 לרעננה בדקה ה-69. כעבור שלוש דקות בלבד שוב שוקר בתפקיד המבשל: הקשר שלח כדור עומק מצוין שמצא את ג'ורדן פושה והחלוץ סידר 2:0 לרעננה בדקה ה-72 וניצחון בכורה אחרי שבעה מחזורים בליגת העל. הפועל עכו, בעקבות ההפסד, צנחה למקום האחרון בטבלה עם שלוש נקודות בלבד, אך נותר לה משחק חסר נגד הפועל באר שבע, שיושלם ב-18 בנובמבר.

  • הפועל רעננה רצה 9.8 ק"מ יותר מהפועל עכו.
  • רק גבי קניקובסקי מהפועל עכו רץ מעל ל-10 ק"מ, לעומת 5 שחקנים מהפועל רעננה.

מכבי נתניה חזרה לנצח כשגברה 1:3 על עירוני קרית שמונה. כבר בדקה התשיעית כדור גובה של ויקי כחלון מצא את אלחסן קייטה שהעלה את המארחת ליתרון 0:1. בדקה ה-66 קיבל נייג'ל הסלביינק כדור רוחב ממרכוס דיניז, והמחליף קבע שוויון 1:1. ההולנדי לא הספיק לחגוג, כי בדיוק דקה אחרי שאיזן את התוצאה, ראה את דיא סבע מבקיע את שערו העשירי העונה ומעלה שוב את נתניה ליתרון במשחק. בדקה ה-80 קייטה השלים צמד וחתם את המשחק בניצחון 1:3 למכבי נתניה.

  • חמישה שחקנים של מכבי נתניה רצו מעל ל-60 ריצות במהירות גבוהה, לעומת שני שחקנים מקרית שמונה. שון וייסמן רץ 70 ריצות במהירות גבוהה, הכמות הגבוהה במשחק.
  • שלושה משחקני מכבי נתניה רצו מעל 11 ק"מ: אביב אברהם (11.6 ק"מ), ניקולס אולסק (11.4 ק"מ) ועלי מוחמד (11.3 ק"מ). בקרית שמונה רק עדן שמיר (11.5 ק"מ)

בית"ר ירושלים עלתה באופן זמני למקום הראשון בליגת העל, לאחר שניצחה 1:2 את מכבי חיפה בסמי עופר. בדקה ה-45 הספיק איתי שכטר לכבוש את שערו הרביעי העונה, ולסיים את המחצית הראשונה ביתרון 1:0. עידן ורד שוב בלט, כאשר כדור רוחב שלו לאחר פעולה נהדרת באגף ימין כמעט מצאה את ז'אורז'יניו אך אליסון דוס-סנטוס, שניסה לבלום, כבש שער עצמי והעלה את בית"ר ל-2:0. בדקה ה-95 מכבי חיפה מצליחה לצמק ל-2:1. סנטיהו סלליך הגביה כדור מימין וסטפנוס אתנאסיאדיס נגח לרשת של קליימן. מכבי חיפה עד כה לא הצליחה לייצר שני ניצחונות רצופים. 

  • יחס התקפות: 36-64 לזכות מכבי חיפה. 11-15 לירוקים באיומים לשער, 8-10 למסגרת. 
  • מכבי חיפה עם 7% שערים מתוך איומים, בית"ר ירושלים עם 18%.

צילום: רמי כהן שמאלי, אתר "ישראל ספורט"

הוסיפו תגובה