מכבי נתניה זכתה במגן הכבוד

חמש שנים למיזם "מגן הכבוד – תקווה ישראלית", נשיא המדינה העניק את האות ליהלומים

נשיא המדינה העניק את אות "מגן הכבוד – תקווה ישראלית" למועדון הכדורגל מכבי נתניה, על הצטיינות בעשייה ערכית וחינוכית ובמאבק באלימות ובגזענות בעונת 2018/19. במסלול "הדור הבא" זכתה מחלקת הנוער והילדים של בית"ר כפר סבא שלומי. מיזם "חינוך לפסגות" המשותף לקרן מועדון מכבי תל אביב זכה באות המיזם המצטיין. אות "מאמן הכבוד" הוענק למאמן אברהם בכר.

 

"מגן הכבוד – תקווה ישראלית" הינה יוזמה של בית הנשיא, בשותפות עם משרד התרבות והספורט, ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגות לכדורגל, הטוטו ועמותת ערכים בספורט. המיזם הוא חלק מתכנית הדגל "תקווה ישראלית", אותה מוביל נשיא המדינה, לביסוס השותפות בין המגזרים שמרכיבים את החברה הישראלית. "מגן הכבוד" נולד מתוך רצון לעודד ולתמוך במועדוני הכדורגל לבסס תשתית ארגונית, חינוכית וערכית משמעותית שתסייע לצמצמם פערים, לייצר שיתופי פעולה בין מגזרים שונים ולצמצם את האלימות והגזענות במגרשים.

עוד לפני כן, נפגש נשיא המדינה עם בעלי המועדונים של ליגת הבורסה לניירות ערך והשותפים למיזם "מגן הכבוד". במפגש הציג מנכ"ל מנהלת הליגות, ניקולס לב, יוזמה להקמתה של קרן מנהלת הליגות לקידום יעדים חברתיים באמצעות הכדורגל. הקרן תחזק את החברה הישראלית ואת הכדורגל הישראלי, ותסייע להטמיע, ולהעמיק את הפעילות הקהילתית והערכית בכדורגל המתקיימת היום במסגרת מיזם ״מגן – הכבוד תקווה ישראלית״.

על בימת האירוע שוחח הנשיא עם צביקה הדר שהנחה את הטקס ואמר: "כל אירוע כזה, מרגיש לי כמו זכיה באליפות. אות 'מגן הכבוד' הוא ההערכה שלנו לפעילות שלכם, במועדונים, שמצמיחה דור חדש של אוהבי כדורגל, של שחקנים, ודור חדש, אחר, של החברה הישראלית".

לשאלה איזה שיעור יכולים הפוליטיקאים ללמוד מכדורגל, השיב הנשיא: "הפוליטיקאים צריכים להסתכל על הכדורגל ולהבין מה לא לעשות – לא להפריד. התחלנו להתנהג בחברה כאילו יש שחקנים שונים מקבוצות שונות ולאומים שונים, כאילו הם לא חלק מהקולקטיב הישראלי. בנבחרת ישראל בכדורגל משחקים ישראלים כולם", והוסיף: "יחד אפשר לעשות הרבה יותר טוב".

"אנחנו צופים בך בתקווה רבה וחשוב לנו שהתחלתם לנצח" אמר הנשיא לבעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, והוסיף: "אני מוכרח לומר שחוגג הוא לא רק בעלים טוב לבית"ר, אלא הוא בהחלט מעביר מסר חשוב ביותר לחברה הישראלית – די לנו לבדלנות. כולנו חברה אחת במדינה יהודית ודמוקרטית. שנבחרת ישראל מנצחת זה בגלל הנבחרת, וזה בגלל הכדורגלנים הטובים ביותר. משה, שלא תשנה את דרכך או תתחיל להיות נע וזע מרוחות. כי אני הבחנתי שאתה יכול לעמוד כעץ שתול בפני כל רוחות. הרוחות באות והולכות אבל העץ תמיד עומד חזק ומניב פירות מצוינים".

בתום דבריו הוסיף הנשיא: "אני מאחל לנו שתימצא הפלטפורמה המתאימה, שתבטיח שהפעילות הזאת תמשיך ותעמיק עוד שנים רבות קדימה. שהכדורגל הישראלי יהפוך לסמל של מצוינות, מקצועיות לצד מעורבות והשפעה חברתית. המצוינות והאחריות החברתית הולכות יד ביד".

מדבריו של בעלי מכבי נתניה, אייל סגל, הזוכה באות מגן הכבוד: "אנחנו מנסים לעשות הכי טוב לקהל האוהדים הגדול של הקבוצה. מבחינתי היה חשוב שנהיה מעורבים בקהילה, זה החלק החשוב ביותר במשמרת שלנו. אני מאחל למאות אלפי אוהדי הקבוצה, ומיליוני אוהדי הכדורגל בישראל שנוכל כל אחד מאיתנו לעשות מעט כדי שהחברה הישראלית תהיה חברה טובה יותר. זה התפקיד שלנו, להשתמש בפלטפורמה שניתנה לנו כדי לעזור לחברה הישראלית. מאחל לכל הנוכחים להמשיך לחוות רגעים משותפים ללא הבדלי דת, גזע ומין, כי כולנו נבראנו בצלם. תודה רבה על ההזדמנות."

נציגת הליגה הספרדית, מרתה דיאז: "זאת זכות עבורנו לקחת חלק במיזם 'מגן הכבוד – תקווה ישראלית', שמתחבר באופן ישיר עם הפעילות והערכים אותם מקדמת לאורך השנים לה-ליגה בקהילה. אנחנו נרגשים לארח בספרד, יחד עם מועדון סביליה, את נציגי מחלקות הנוער הזוכות במיזם הייחודי אותו מוביל נשיא מדינת ישראל".

הזוכה במועדון המצטיין ב"תקווה ישראלית – מגן הכבוד" לעונת 2018/19 הוא מועדון הכדורגל מכבי נתניה. מנימוקי הוועדה: "המועדון הצליח בפרק זמן קצר לסחוף אחריו קהילות שלמות בעיר. בין פעילויות המועדון ניתן למצוא אימוץ של מתנ"ס בשכונת קשת יום, פנייה אל קהלים חדשים, ביניהם ילדים, בני נוער, משפחות, בני העדה האתיופית והמגזר הערבי, קידום אורח חיים בריא של קהל האוהדים והקמת מועדון אוהדות ייחודי. המועדון הראה כי גם מועדונים שאינם בעלי תקציב רב יכולים באופן יצירתי לחבר בין קהל האוהדים למועדון ולבעליו וליצור מרחב משפחתי מהנה".

מחלקת הנוער הזוכה ב"מגן הכבוד" היא מחלקת הנוער והילדים של בית"ר כפר סבא שלומי. מנימוקי הוועדה: "המחלקה צמחה מתוך תפיסה ערכית ומענה לאוכלוסיות המוחלשות בעיר וכאלטרנטיבה לנוער בסיכון. לאורך השנים המועדון מפתח קבוצות מנהיגוּת לשחקנים, מרכז למידה ופורום הורים המעורב בתהליכים החינוכיים של הילדים והנוער. המועדון, מפעל חייו של מייסדו, מאפשר לאורך השנים לילדים לקבל הזדמנות שווה להצליח בחיים".

באות "מאמן הכבוד" זכה אברהם בכר. מנימוקי הוועדה: "אברהם בכר מלווה לאורך ששת העשורים האחרונים אלפי ילדים ובני נוער כמאמן וכדמות חינוכית יוצאת דופן. בכל מחלקות הנוער ובנבחרות שהדריך הצליח באמצעות רגישותו ומקצועיותו לחבר בין שחקנים ממקומות ומרקעים שונים. חלקם הגדול רואה בו מודל לחיקוי גם לאורך חייהם הבוגרים".

אות "תקווה ישראלית" עבור מיזם ייחודי הוענק ל"חינוך לפסגות" המשותף לקרן מועדון מכבי תל אביב. מנימוקי הוועדה: "במסגרת המיזם אימץ המועדון מרכזים חינוכיים ברמלה, נתניה ודרום תל אביב, במסגרתם זוכים ילדים לאימוני כדורגל ולפעילות שבועית קבועה, תוך חיבור בין ילדים ובני נוער יהודים, ערבים ופליטים. המיזם אשר החל לפני שלוש שנים ומתעצם מדי שנה, מאפשר לילדים בעלי פוטנציאל למצוינות מהפריפריה החברתית שוויון הזדמנויות".

צילום: מארק ניימן, לע"מ

הוסיפו תגובה