מכבי חיפה והפועל ב"ש באירופה, נתניה בחוץ

עונת 2018/19 בליגת ג'פניקה הסתיימה: מכבי ת"א הביסה את האלופה היוצאת, הירוקים השיגו את הכרטיס לליגה האירופית אחרי 3 שנים

עונת 2018/19 בליגת ג'פניקה הסתיימה הערב (שבת) באופן רשמי – אחרי שהוכרעו זהות האלופה ומחזיקת גביע המדינה, היום נקבעו גם הקבוצות שישחקו במוקדמות המפעלים האירופים: מכבי חיפה סיימה כסגנית ותשחק בליגה האירופית לראשונה מזה 3 עונות, גם הפועל ב"ש תהיה שם למרות שספגה ממכבי ת"א את הפסדה הגדול אי פעם בטוטו טרנר. מכבי נתניה סיימה את העונה בטעם מר וללא הכרטיס המיוחל.

האלופה, מכבי תל אביב, חתמה את אחת העונות המרשימות בתולדותיה עם ניצחון 0:4 על הפועל באר שבע באצטדיון טוטו טרנר. הצהובים עלו ליתרון בדקה ה-23 דווקא מרגליו של ג'ון אוגו, עבורו היה זה משחק הפרידה מהמדים האדומים. על סף הירידה למחצית כבש יונתן כהן את השני בבעיטה חופשית מדוייקת. בדקה ה-62 אבי ריקן כבש את השלישי לרשת של אריאל הרוש ובתוספת הזמן אלי דסה נעץ את הרביעי. ב"ש  עם הפסד שלישי ברציפות אך בכל זאת סיימה במקום השלישי. מנגד, מכבי ת"א סיימה את העונה עם 89 נקודות ו-82.4% הצלחה.

עד לפני שלושה שבועות נדמה היה כי מכבי נתניה בדרך לעונה חלומית, כשהמקום השני היה בהישג יד ובמקביל חיכה לה מפגש נגד בני יהודה בגמר גביע המדינה. אלא שמאז הצהובים שחורים הובסו נגד מכבי ת"א, הפסידו בגמר, נכנעו שוב לבני יהודה והערב הם איבדו את המקום השלישי והכרטיס לאירופה אחרי הפסד למכבי חיפה. הירוקים לא הרשימו במחצית הראשונה, אבל בכל זאת ירדו ביתרון בזכות שער של נטע לביא מחוץ לרחבה. טים הויבך השווה בדקה ה-72, אבל בדקה ה-91 הגיע ירדן שועה עם בעיטה חופשית מושלמת בדרך ל-1:2 של הירוקים. מכבי חיפה משיגה את הכרטיס לאירופה, לראשונה מזה 3 עונות. מנגד, נתניה של דראפיץ' וברדה הציגה יכולת נהדרת לאורך מרבית שלבי העונה – למעט ברגעים המכריעים – ולפגרה היא יוצאת בטעם מר.

המשחק השלישי והאחרון של העונה הפגיש את מחזיקת גביע המדינה, בני יהודה תל אביב, ואת אחת ההפתעות הגדולות – הפועל חדרה. כבר בדקה השביעית העלה דור ג'אן את הכתומים ליתרון, אבל 4 דקות מפתיחת המחצית השנייה השווה אילון אלמוג ל-1:1. בתוספת הזמן של המשחק לוסיו העניק לחדרה ניצחון עם שער דרמטי – 1:2 לאורחת בסיום.

(צילום התמונה הראשית: מכבי נתניה, האתר הרשמי).

הוסיפו תגובה