הפועל ת"א-בית"ר במשחק המרכזי

המחזור ה-29 יצא מחר לדרך: הצהובים מהבירה עלולים להסתבך בתחתית. ב"ש, נתניה ומכבי חיפה תיאבקנה על המקום השני

מחר יפתח המחזור ה-29 והשני במסגרת הפלייאוף של ליגת ג'פניקה. שני משחקים יפתחו אותו בשעה 18:00, באחד מהם הפועל באר שבע תארח את בני יהודה תל אביב באצטדיון טוטו טרנר. האדומים מהנגב נמצאים בתקופה טובה וסופרים חמישה נצחונות בששת המשחקים האחרונים שלהם. בשבוע האחרון הם הצליחו לתפוס את המקום השני בטבלה והם יודעים שאם ימשיכו ביכולת המרשימה, הם ישמרו עליו שבוע נוסף לפחות. הכתומים מן העבר השני, יגיעו מעודדים לאחר שהצליחו להעפיל ביום רביעי האחרון לגמר גביע מדינה, כשגברו על האלופה מכבי תל אביב. בליגה, השחקנים של יוסי אבוקסיס פחות מרשימים לאחרונה, כשבמאזנם שלושה הפסדים וניצחון אחד בלבד בחמשת המשחקים האחרונים. אחרי ההעפלה השנייה בתוך שלוש שנים למעמד הגמר, הם ינסו לשנות את המומנטום לחיובי גם בליגה.

כאמור, במקביל יתקיים משחק נוסף, בו הפועל קריית שמונה תארח את הפועל חיפה. המארחים הסתבכו במחזור האחרון ומצאו את עצמם חמש נקודות בלבד מעל הקו האדום. עכשיו, כשההישארות בליגה לא מובנת מאליה בשבילם, הם יודעים שכל מעידה יכולה להכניס אותם למצב בו הם נלחמים על מקומם בליגה בעונה הבאה, מה שהם כמובן יעדיפו להימנע ממנו. מנגד, גם האדומים מהכרמל לא מרשימים במיוחד לאחרונה וסופרים כבר תשעה משחקים ללא ניצחון ליגה. בנוסף, הם לא הצליחו לכבוש בשני המשחקים האחרונים, אותם סיימו בתיקו מאופס וינסו לחזור להבקיע שערים ובנוסף גם לקחת את הנקודות כדי להתקרב להבטחת ההישארות.

כשעה לאחר תחילת שני המשחקים הללו, מפגש נוסף יחל באצטדיון דוחא, שם בני סכנין תארח את מכבי פתח תקווה. האדומים מסתכלים על כל הליגה מלמטה והלחץ לקראת סיום העונה הולך וגובר בעקבות האפשרות שימצאו את עצמם יורדים לליגה הלאומית. הצפוניים סיימו את שלושת משחקיהם האחרונים בתוצאת תיקו והם יודעים שזה לא יספיק להם אם ימשיכו בקצב צבירת הנקודות הזה. המלאבסים לעומת זאת, ממוקמים שבע נקודות מעל הקו האדום ויכולים להיות יותר רגועים מצד אחד, מצד שני, השחקנים של גיא לוזון יודעים שהפסד אחד, בתוספת נצחונות של הקבוצות שמתחת והם ימצאו את עצמם עמוק במאבקי ההישרדות.

במפגש שינעל את משחקי השבת, מכבי חיפה תארח באצטדיון סמי עופר את הפועל חדרה. לאחרונה חלה ירידה ביכולתם של הירוקים והם עם שני הפסדים מאז שנפתחו משחקי הפלייאוף. בעקבות כך, השחקנים של מרקו בלבול מוצאים את עצמם כעת במקום הרביעי, לאחר שאיבדו את המקום השני והם יקוו לרשום מול הקהל הביתי את ניצחון הבכורה במסגרת הפלייאוף, כדי אולי להחזיר לעצמם את המקום אשר מוביל בסיום העונה לאירופה. בצד השני, האדומים בעיצומה של עונה נהדרת מבחינתם, אך עם זאת חווים תקופה לא טובה בה הם מציגים יכולת לא טובה בליגה ובנוסף, הודחו ממפעל גביע המדינה בשבוע האחרון. כעת, כאשר הליגה היא המסגרת היחידה בה נותר להם לשחק העונה, ינסו השחקנים של ניסו אביטן לחזור לתקופה הטובה של תחילת העונה ולרשום ניצחון בכורה בפלייאוף העליון.

ביום ראשון המחזור ימשך עם שני משחקים נוספים. במוקדם מביניהם, הפועל רעננה תארח באצטדיון רמת גן את מ.ס.ע אשדוד. שבע נקודות מפרידות בין השתיים, כאשר המארחת נמצאת במקום התשיעי ואילו האורחת מתחת לקו האדום. האדומים מהשרון חייבים מבחינתם להוציא תוצאה טובה, מכיוון שההישארות שלהם בליגה תלויה אך ורק בהם. הפסד והם ימצאו את עצמם חלק ממאבקי ההישרדות. הדרומיים מנגד, השיגו שלוש נקודות יקרות מאוד במשחקם האחרון וניצחון נוסף יכול לעורר בהם תקוות ריאליות ליציאה מהאיזור שמוביל לירידת ליגה.

\

במשחק המאוחר יותר, מכבי נתניה תארח את האלופה מכבי תל אביב. שתי הקבוצות שיחקו במהלך השבוע האחרון במסגרת חצי גמר גביע המדינה, היהלומים צלחו את משימתם ועלו לגמר לראשונה מאז 2014 ואילו המוליכה הפסידה, סיימה את דרכה במפעל וחלום הטראבל שלה התנפץ. כעת, לאחר שהבטיחו את האליפות במחזור הקודם, ינסו השחקנים של ולדימיר איביץ' להישאר בלתי מנוצחים בליגה כדי להמשיך את העונה הנהדרת שלהם. המארחים לעומת זאת, יודעים שעשו צעד חשוב מאוד השבוע, אך הדרך לעבר הישג משמעותי בעונה הזאת לא הסתיימה וכדי להבטיח את המקום באירופה בעונה הבאה, הם חייבים לשמור את מקומם בין שלוש הראשונות בטבלה.

ביום שני ינעל המחזור עם המשחק המרכזי, בו הפועל תל אביב תארח באצטדיון המושבה את בית"ר ירושלים. האדומים נמצאים בתקופה נהדרת ולמרות שבמשחק האחרון נעצרו עם 0-0, הם סיפקו בחודש האחרון תצוגות תכלית מרשימות במיוחד, בהן כבשו שישייה וחמישייה תוך שהם מציגים כדורגל נהדר ומוחץ. כל מה שהשחקנים של קובי רפואה רוצים לעשות, הוא להמשיך במומנטום הזה בדרך להבטיח בהקדם את הישארותם בליגה הבכירה, אליה חזרו בעונה האחרונה לאחר שנה בלאומית. מהצד השני, הצהובים מהבירה לא נראים טוב לאחרונה. עם ניצחון בודד בשבעת המחזורים האחרונים ושלושה משחקים ללא כיבוש, הם יודעים שכל תוצאה במפגש הזה מלבד ניצחון, עלולה לסבך אותם במאבקי התחתית.

הוסיפו תגובה