מכבי ת"א תנסה השבת להבטיח אליפות

הצהובים יארחו בשבת את מכבי חיפה למשחק המרכזי של המחזור ויזכו בתואר אם ינצחו

מחר יצא לדרך המחזור ה-28 והשני במסגרת הפלייאוף בליגת ג'פניקה. המשחק שיפתח אותו יביא את הפועל באר שבע למשחק חוץ אצל הפועל חדרה באצטדיון נתניה. המארחים נמצאים בתקופה לא טובה, כאשר הם סופרים כבר שישה משחקים ללא ניצחון, מתוכם הפסידו חמישה. כעת, הם ינסו לעצור את הרצף השלילי ולצאת לדרך חדשה, רגע לפני משחק הגביע החשוב שמחכה להם בשבוע הבא. לעומת זאת, האדומים מהנגב מציגים יכולת טובה לאחרונה והם שמרו בשלושת המשחקים האחרונים שלהם על רשת נקייה. השחקנים של ברק בכר יקוו להמשיך את המומנטום החיובי ואולי לתפוס כבר בסיום המחזור הנוכחי מקום שמוביל לאירופה בסיום העונה.

פחות או יותר במקביל לסיום המשחק בנתניה, יחל באצטדיון הי"א מפגש התחתית בין מ.ס.ע אשדוד להפועל קריית שמונה. במחזור האחרון ספגה המארחת את הפסדה הגדול ביותר העונה, שנחלה תבוסה מול הפועל תל אביב. לקראת המשחק הנוכחי, הדרומיים יודעים שמהמקום בו הם נמצאים, אם לא יתעוררו באופן מיידי וישפרו משמעותית את קצב צבירת הנקודות שלהם, הם ימצאו את עצמם בקרוב מאוד כבר בדרך לליגה הלאומית. מולם יתייצבו הצפוניים, שכרגע מחזיקים בפער של שמונה נקודות מעל הקו האדום, אך הפסד כאן עשוי להכניס אותם ללחץ ולהראות להם את איזור הסכנה קרוב מתמיד.

כרבע שעה לאחר פתיחת המשחק באשדוד, יצא לדרך גם המפגש בין בני יהודה תל אביב למכבי נתניה באצטדיון המושבה. הכתומים קטעו במחזור האחרון רצף של שלושה הפסדים והתקרבו לצמרת, הם ינסו להמשיך באותה היכולת שהביאו להם את הניצחון כדי לחבר אחד נוסף ולהשאיר את עצמם במירוץ אחר כרטיס לאירופה. היהלומים מנגד, יגיעו למפגש במצב הפוך, כאשר ספגו במשחק הליגה האחרון שלהם את ההפסד הראשון מאז המחזור ה-17 ופספסו הזדמנות לעלות למקום השני. רגע לפני המשחק של כל אחת מהן בגביע בהמשך השבוע, הן ירצו לנצח על מנת להגיע אליו במצב מנטלי טוב.

בשעה 21:00 יתחיל המשחק המרכזי של המחזור, בו מכבי תל אביב תארח את מכבי חיפה באצטדיון נתניה. הצהובים יכולים להבטיח את האליפות כבר במפגש הזה אם ינצחו והם ירצו לגמור את הסיפור כבר השבוע, כדי לתת את האות לחגיגות. מי שינסו לדחות את הזכייה הם הירוקים, שיגיעו לאחר הפסד, אבל בכושר טוב, אותו ינסו להמשיך ואולי להנחיל למארחים את הפסדם הראשון העונה ובכך להבטיח לעצמם שבוע נוסף לפחות במקום השני. כמו כן, השחקנים של מרקו בלבול יודעים כי אם ינצחו הם יעשו צעד משמעותי אל עבר הבטחת הכרטיס לאירופה.

ביום ראשון המחזור ימשך, עם שני משחקים נוספים, כאשר במוקדם מביניהם מכבי פתח תקווה תארח באצטדיון המושבה את הפועל רעננה. לשתי הקבוצות מספר נקודות זהה (31) והן רחוקות תשע נקודות מהקו האדום. המשחק הזה יכול להוות נקודת מפנה עבור כל אחת מהן, מכיוון שזו שתנצח תתרחק עוד יותר מאיזור הסכנה ותעשה צעד משמעותי בדרך להבטחת ההישארות בליגה ואילו זו שתפסיד עלולה למצוא את עצמה פתאום קרובה לקו האדום ובעמדה מסוכנת לקראת ההמשך. 

בשעה 20:30 משחק נוסף יצא לדרך ובו בית"ר ירושלים תארח את בני סכנין באצטדיון טדי. שתי הקבוצות צמודות לקו האדום, הצהובים מעליו ואילו האדומים מתחתיו. הפסד של המארחים יקרב אליהם את האורחים ויכניס אותם לתוך מאבק הירידה, מה שהם מאוד ירצו להימנע ממנו, בטח מול הקהל הביתי. הצפוניים מנגד, יודעים שזו אחת ההזדמנויות האחרונות שלהם להיות חלק ממאבק ההישארות, רגע לפי שגורל הירידה שלהם נחרץ לגמרי.

ביום שני ינעל המחזור עם המשחק בין הפועל חיפה להפועל תל אביב באצטדיון סמי עופר. שתי הקבצות מוליכות את טבלת הפלייאוף התחתון, כאשר מפרידה ביניהן נקודה בלבד. עם זאת, כל החלק התחתון צפוף ושתיהן יודעות שמעידה אחת יכולה ברגע להכניס אותן למאבקי תחתית, מה שהן יעדיפו לא לקחת בו חלק. השחקנים של קובי רפואה עשו במשחק הליגה האחרון שלהם צעד משמעותי אל עבר הבטחת ההישארות, כשחגגו עם חמישייה, ובאופן כללי הם נמצאים בתקופה נהדרת, אותה ינסו להמשיך גם במפגש הזה. המארחים לעומת זאת, סופרים כבר שמונה משחקים ללא ניצחון ויקוו לעצור את הרצף השלילי במשחק הביתי נגד האדומים מת"א.

הוסיפו תגובה