הפלייאוף יוצא לדרך

הישורת האחרונה של ליגת ג'פניקה תחל מחר ואיתה גם חניכת ה-VAR

מחר יצא לדרך המחזור ה-27, הראשון של הפלייאוף, העליון והתחתון, במסגרתו גם תתבצע חניכת מערכת ה-VAR. המפגש שיוציא אותו לדרך ובו גם יהיה שימוש בכורה היסטורי במערכת במסגרת הליגה הבכירה, יביא את הפועל חדרה למשחק חוץ מול המוליכה מכבי תל אביב. הצהובים קרובים מאוד להבטחת האליפות והם ירצו לעשות את זה מוקדם ככל הניתן, ניצחון ביתי במפגש הזה יהיה צעד משמעותי לשם. האדומים מנגד, אמנם חגגו בסיום העונה הסדירה את השתייכותם לפלייאוף העליון, אך היכולת שהם מציגים לאחרונה לא מרשימה והם חייבים להתעורר ולשפר את המשחק שלהם אם הם רוצים לסיים את העונה עם טעם טוב ובידיעה שהיו חלק משמעותי מהצמרת.

בשעה 18:00 יחל משחק נוסף, הפעם במסגרת הפלייאוף התחתון, ובו הפועל רעננה תארח באצטדיון רמת גן את בני סכנין. המטרה של המארחים היא להבטיח את הישארותם בליגה כמה שיותר מהר ולא להסתבך במאבקי תחתית מיותרים. שלוש נקודות ביתיות במשחק הזה תקרבנה אותם באופן משמעותי להשגת היעד. האורחים מהעבר השני, נועלים את הטבלה ומסתכלים על כל הליגה מלמטה. הפער מחוף מבטחים עומד על לא פחות משבע נקודות והם יודעים שכל איבוד נקודות מעתה ואילך, עלול לחרוץ את גורלם אפילו עוד לפני שתסתיים העונה.

כרבע שעה לאחר מכן, יחל המשחק בין הפועל תל אביב למ.ס.ע אשדוד באצטדיון המושבה. המארחים נמצאים בכושר נהדר כאשר במאזנם הפסד בודד בחמשת המשחקים האחרונים. הם קרובים להבטיח את ההישארות ויקוו לעשות את זה מהר ככל האפשר, על מנת לא להיגרר למאבקי ירידה. מן העבר השני, לדרומיים כל משחק מעכשיו הוא כמו גמר גביע. במחזור האחרון הם פספסו הזדמנות להתקרב לחוף המבטחים ואם ימשיכו לשמוט נקודות במשחקים הכל כך חשובים שנותרו להם, הם עלולים למצוא את עצמם בקרוב מאוד בדרך לליגה הלאומית.

 

במפגש שינעל את משחקי השבת, תארח מכבי חיפה את בני יהודה תל אביב במסגרת הפלייאוף העליון. הירוקים חזרו במחזור האחרון למקום השני והם יהיו מעוניינים לשמור עליו בחלק האחרון של העונה, על מנת שיזכה אותם בסופו של דבר בכרטיס לאירופה. המאזן שלהם עומד על 12 משחקים ללא הפסד והם ירצו להביא את היכולת הנהדרת מהסיבוב השני גם למשחקי הפלייאוף. בצד הכתום, הכדורגל פחות מרשים בתקופה האחרונה, כאשר הם מחזיקים ברצף שלילי של שלושה הפסדי ליגה, אותו הם ינסו לשבור במפגש הזה על מנת להפוך גם כן לחלק מהקרב על אחד מהמקומות הראשונים.

ביום ראשון ינעל המחזור עם שלושה משחקים נוספים. במוקדם ביותר מביניהם, הפועל קריית שמונה תארח את מכבי פתח תקווה במסגרת הפלייאוף התחתון. הצפוניים היו קרובים לתפיסת מקום בחלק העליון לפני חלוקת הליגה, אך פספסו את ההזדמנות ברגע האחרון. כעת, כשהם משתייכים לחלק התחתון, הם ינסו להבטיח את ההישארות מוקדם ככל הניתן ולהישאר הרחק מהקו האדום המסוכן. המלאבסים לעומתם, קרובים יותר לאיזור הסכנה. אמנם בשבוע האחרון הם עשו צעד חשוב והגדילו את הפער ממנו, אך הם עדיין רחוקים ממצב בו הם יכולים להיות רגועים והם יודעים שכל איבוד נקודות מעכשיו עלול להחזיר אותם להיות קרובים לקבוצות אשר נמצאות מתחת לקו האדום.

בהמשך הערב, מכבי נתניה תארח את הפועל באר שבע. הצהובים איבדו במחזור האחרון את המקום השני למכבי חיפה והם ינסו להחזיר אותו לעצמם עם שלוש נקודות במפגש הביתי הזה, כשבמקביל הם יקוו למעידה של הירוקים במשחק שלהם. היהלומים סיפקו סיבוב שני נפלא וינסו להמשיך במומנטום החיובי, כשבמאזנם כעת תשעה משחקי ליגה ללא הפסד. האדומים מנגד, נמצאים מקום אחד מתחת ליריבה וירצו לצמצם את הפערים כדי להילחם על כרטיס לאירופה. השחקנים של ברק בכר עדיין לא הצליחו לגבור העונה על אלו של סלובודן דראפיץ' ושי ברדה והם ינסו לעשות זאת לראשונה במשחק החוץ הזה, כדי להתקרב אליהם בטבלה.

בשעה 21:00 יצא לדרך המשחק המרכזי, אשר ינעל את המחזור הראשון של הפלייאוף, ובו הפועל חיפה תארח באצטדיון סמי עופר את בית"ר ירושלים. שתי הקבוצות ניסו עד הרגע האחרון להיכנס לחלק העליון של הטבלה, אך ללא הצלחה. כעת, כל אחת מהן תגיע למשחקי הפלייאוף התחתון במצב שונה: האדומים מובילים אותו ורחוקים, לפחות כרגע, מהקו האדום. המטרה שלהם היא ברורה – להישאר במקום בו הם נמצאים ולשמור את הפער או אפילו להגדיל אותו. מן העבר השני, הצהובים מצאו את עצמם קרובים אליו יותר בעקבות ההפסד במשחקם האחרון והם יודעים שכלום לא בטוח ושאם ימשיכו לאבד נקודות, הם עלולים למצוא את עצמם במקום בו הם לא ציפו ולא קיוו להיות.

הוסיפו תגובה