חדרה בפלייאוף העליון

הפועל חיפה, בית"ר וק"ש לא ניצלו את התיקו של החדרתיים, שהבטיחו את המקום השישי בתום העונה הסדירה

הערב יצא לדרך המחזור ה-26 והאחרון לעונה הסדירה בליגת ג'פניקה. במסגרת המאבק על הכרטיס האחרון לפלייאוף העליון, ארבעת משחקי הערב התקיימו במקביל, כאשר חמש קבוצות יכלו באופן תיאורטי לתפוס את המקום השישי בסיום. הקבוצה שהייתה תלויה אך ורק בעצמה היא הפועל חדרה, שאירחה את מכבי נתניה. המארחים הגיעו נחושים יותר ולא עבר זמן רב מהפתיחה עד השער הראשון שלהם: איילון אלמוג התנהל יפה באגף שמאל, העביר כדור למרכז הרחבה ו-ויטלי גנון כבש את שער היתרון. אלמוג המשיך ביכולת הטובה שלו ובדקה ה-32 רשם את הבישול השני שלו, כשהפעם הכובש היה אליאל פרץ. במחצית השנייה מאמני היהלומים עשו חילופים ולאחר זמן מה המחליפים החזירו להם עם שער מצמק, כשמוטי ברשצקי הגביה כדור טוב וגיא מלמד נגח אותו פנימה. בדקה ה-83 דיאא לבאבידי ראה את הכרטיס הצהוב השני שלו והשאיר את קבוצתו בעשרה שחקנים. הצהובים ניצלו את היתרון המספרי דקה לסיום המשחק, כשמלמד המחליף השלים צמד ועשה הרבה דפיקות לב לחדרתיים, אך התוצאה נשמרה עד לסיום ובהתאם לתוצאות ביתר המגרשים, הקבוצה שעלתה שתי ליגות בשנתיים, לקחה את הכרטיס האחרון לפלייאוף העליון.

קבוצה נוספת שרצתה לתפוס את המקום השישי היא הפועל קריית שמונה, ששיחקה בביתה מול מכבי חיפה. זה לא התחיל טוב מבחינתם של המארחים, כשלא עברו יותר משלוש דקות וכבר רז מאיר העלה את הירוקים ליתרון. השחקנים של תומר קשטן לא התרגשו והראו הרבה אופי: תחילה, הם זכו לכדור עונשין מ-11 מטר, אותו תירגם חורחה מורסיו לשער שוויון. בהמשך, יואל אבוחצירה השתלט על כדור שנהדף מידיו של גיא חיימוב והשלים את המהפך. במחצית השנייה שון וייסמן כבש והחזיר את האורחים למשחק. שלוש דקות לסיום הזמן החוקי של המשחק וייסמן השלים צמד וקבע מהפך שני במשחק, הפעם לזכות החיפאים. בעקבות הניצחון, האורחים הצליחו לסיים את העונה הסדירה במקום השני ואילו המארחים יקחו חלק במשחקי הפלייאוף התחתון..

הפועל חיפה אירחה את הפועל רעננה באצטדיון סמי עופר לקרב בין שתי קבוצות שגם כן יכלו לזכות בכרטיס הנכסף לפלייאוף העליון, כאשר הסיכוי הטוב יותר היה של האדומים מהכרמל. למרות זאת, דווקא האורחים היו אלו שעלו ראשונים על לוח התוצאות, בזכות שער של כארם ארשיד. עוד לפני הירידה למחצית, עידן שמש הצליח להשוות את התוצאה ולתת לקבוצתו תקווה למהפך. בחלק השני של המשחק הכרישים הצליחו לבצע אותו, עם שער של גיא חדידה ובישול שני במשחק של ורמוט, אך לא חלף זמן רב עד שהאורחים הצליחו להשוות בחזרה, משער נהדר של ירדן כהן, שבעט חזק מחוץ לרחבה ישר לרשת. המשחק הסתיים בשוויון, מה שלא הספיק למארחים כדי להיכנס לשישייה הראשונה.

המפגש הנוסף הערב היה המשחק המרכזי של המחזור, בו בית"ר ירושלים אירחה באצטדיון טדי את הפועל תל אביב. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה לאורך רוב שלביו, לא נרשמו אירועים מיוחדים והיה נראה שהקבוצות בדרך להיפרד עם תיקו מאופס. אלא שאז, הגיע אחמד עאבד ובתוך תוספת הזמן כבש שער לזכות האדומים וקבע את הניצחון ראשון שלהם על הצהובים מאז ינואר 2014. בנוסף, בפעם האחרונה שהם עשו זאת בטדי, זה היה במשחק בו לקחו אליפות וגם אז שער הניצחון היה בתוספת הזמן.

תמונה ראשית: אסף הופמן, אתר "ישראל ספורט"

הוסיפו תגובה