יחד למען הקהילה: מגבירים מודעות במאבק לתאונות בדרכים

מנהלת הליגות לכדורגל ועמותת אור ירוק בפעילות להגברת המודעות במאבק בתאונות הדרכים במחזור הקרוב

המחזור השביעי של ליגת ג'פניקה בכדורגל יוקדש ביחד עם עמותת אור ירוק למאבק בתאונות הדרכים. מאז קום המדינה מעל 33 אלף בני אדם נהרגו בתאונות דרכים.

הפעילות בסופ"ש הקרוב, במסגרת פרוייקט "יחד למען הקהילה", מהווה את יריית הפתיחה בקמפיין מודעות שנתי משולב של מנהלת הליגות, הקבוצות ועמותת "אור ירוק".

עמותת "אור ירוק" הוקמה בשנת 1997, מתוך הכרה בחשיבות העליונה של מאבק ללא פשרות בתאונות הדרכים וחשיבות מעורבות הקהילה בו. המטרה המוצהרת של העמותה היא לצמצם עד כמה שאפשר את מספר הנפגעים בתאונות דרכים.

 במסגרת הטקס שלפני פתיחת המשחק, יקריאו הקפטנים של המועדונים את הטקסט הבא:

"אני (שם הקפטן), קפטן מועדון (שם המועדון), נירתם למלחמה בתאונות הדרכים ומתחייב לשמור על חוקי התנועה. כדי לשמור על חייכם וחיי חבריכם, אני קורא לכם לחבוש קסדה על הראש כשאתם רוכבים על אופניים, לא לשתות אלכוהול ולנהוג ולא להתעסק בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה או רכיבה. טעויות במגרש אפשר לתקן במשחק הבא, בכביש אין הזדמנות שנייה".

בהמשך העונה מתוכננות פעילויות נוספות של המועדונים והשחקנים, הן במסגרת המועדונים עצמם והן ברמת הפעילות הקהילתית אותה עורך כל מועדון.

ארז כלפון, יו"ר המנהלת: "המקרה של התאונה הנוראית שגדעה את חייו של ארי נשר ז"ל, ותאונות דרכים נוספות בהן נגדעו חייהם של צעירים שלא הקפידו על ציוד מגן וקסדות מחד, לצד נהיגה מסוכנת תחת השפעת אלכוהול מאידך, זעזעה את כולנו. לשחקנים, המהווים מודל לחיקוי, יש השפעה חשובה בחינוך ודוגמה אישית לבני הנוער. בשנה הקרובה ניתן דגש יחד עם עמותת אור ירוק בנושא המאבק בתאונות הדרכים ובכדי שנוכל להגביר את המודעות לסכנות הטמונות בכביש".

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות דרכים הן לא גורל משמים וביחד אפשר לנצח במלחמה היומיומית הזאת. אני מודה למנהלת הליגות לכדורגל על שיתוף הפעולה החשוב במטרה להעלות את המודעות לתאונות הדרכים בקרב כל חלקי האוכלוסייה והמגזרים. יחד נציל חיים".

הוסיפו תגובה