ליגת החלומות הרשמית – המדריך

עם השקת ליגת החלומות הרשמית של ליגת העל, הכנו עבורכם מדריך שיקל עליכם בשלבי ההתחלה במשחק

ליגת החלומות – המשחק הרשמי של ליגת העל יצא לדרך! הרכבנו עבורכם מדריך למאמן הצעיר (טיפ – גם לוותיקים יש מה לחפש פה):

שיעור מספר 1:

מה זה "ליגת החלומות"?

שאלה מצוינת. בקצרה, מכירים את זה שאתם יושבים בבית או ביציע וצורחים על המאמן של הקבוצה שלכם הוראות לביצוע כאילו הוא לא עושה את זה כבר 30 שנה? הוא עושה עוד חילוף של קשר בקשר, ואתם בטוחים שאם רק היה מכניס את שחקן הנוער החלוץ, הכל היה שונה… אז פה ההזדמנות שלכם לתפוס את מקומו של המאמן הישראלי, לקבל תקציב וירטואלי של 120 מיליון ולהרכיב את קבוצת החלומות שלכם מכל שחקני ליגת העל.

אז כפי שאמרנו, המשחק נפתח עם תקציב של 120 מיליון, בו תוכלו להרכיב סגל של בין 14-16 שחקנים (11 שחקני הרכב פותח). תוכלו לבחור את שכטר ממכבי, את מליקסון מבאר שבע, את סלליך מחיפה ובעצם כל שחקן שעולה לרוחכם, כל עוד אתם עומדים בשני חוקים מרכזיים: סה"כ עלות השחקנים לא עוברת את 120 מיליון הדולר, ולא ניתן לבחור יותר מ-3 שחקנים מכל קבוצה.

סיימתם לבנות את הסגל? קדימה למחנה האימונים!

להרשמה לליגת החלומות הרשמית של ליגת העל

אתם לא רק מאמן, אתם גם מנג'ר

במשחק הרשמי של ליגת העל (ובניגוד לכל המשחקים בעולם), תקבלו תקציב נוסף הנקרא "תקציב קבוצה". עם התקציב הזה תוכלו להחתים מאמנים ולשלוח את שחקני הסגל שלכם לאימונים. מה זה נותן? זה נותן לכם יתרון על המתחרים. לדוגמא, החתמתם את אורן ביטון מבאר שבע, אך איתכם עוד 10,000 מאמנים אחרים החתימו גם? זאת הדרך שלכם לקבל עליו יותר נקודות מאחרים. נניח שאימנתם את אורן ביטון על בישולים והוא בישל שער, אחרים יקבלו עליו X נקודות ואתם תקבלו X+Y נקודות, תלוי בכמות האימונים שנתתם לו.

נשמע קצת מסובך? אל תדאגו, יש עונה שלמה, אימונים לוקחים קצת זמן, תתרגלו מהר מאוד.

האימון עדיין לא נגמר והמחזור מתחיל!

כפי שציינו קודם לכן, אימונים לוקחים זמן, החל ממספר דקות לאימון ועד למספר שעות לאימון ככל שתתקדמו במשחק. אז מה קורה אם השחקן עדיין באימון ותיכף מתחיל המחזור? יש לכם כאן שתי אופציות: הראשונה, לא לעשות כלום ובמצב הזה השחקן יכנס למחזור הקרוב ללא האימון (הניקוד של האימון לא ימחק, הוא ימשיך למחזור הבא). האופציה השנייה, תוכלו לסיים את האימון עכשיו, לפני פתיחת המחזור, באמצעות שימוש במטבע השלישי במשחק – הטוקנים. כך תרוויחו את אפקט האימון ואת העלייה בכמות הנקודות של השחקן כבר למחזור הקרוב, הבחירה בידכם.

אם אני לא מאמן אני נשאר מאחורה?

אימונים כאן כמו במציאות, הם כלי שובר שוויון מעולה במידה ולכם ולחברים שלכם יש הרכב מאוד דומה, אך לאלה מאיתנו שאין הרבה זמן לאמן ולהשקיע, אין מה לדאוג, בחירת הסגל חשובה בהרבה.

קחו עוד טיפ: מחיר השחקנים במשחק משתנה בהתאם לביצועים שלהם, כך תוכלו להגדיל תקציב ההעברות שלכם, תמצאו את השחקנים הזולים יותר שלדעתכם יתנו ביצועים טובים ותרוויחו עוד תקציב להחתמת שחקנים בעת המכירה שלהם.

שיעור מספר 2:

בשיעור הקודם דיברנו על חוקים בסיסיים לבניית הקבוצה.

תזכורת – יש לכם 120 מיליון ש"ח (תקציב ייעודי להחתמת שחקנים) לבניית סגל שחקנים ומותר לבחור עד שלושה שחקנים מכל מועדון בליגת העל.

דיברנו גם על מחלקת האימונים שכוללת מאמנים ושידרוג הניקוד המתקבל מביצועי השחקנים (תקציב ייעודי למחלקת האימונים). הפעם נרחיב על דברים אחרים.

בשונה ממשחקי ליגת חלומות אחרים בהם המעורבות שלכם במשחק היא נקודתית רק למספר חילופים, במשחק הרשמי של ליגת העל תוכלו במהלך השבוע, גם כשאין משחקים רשמיים להכין את הקבוצה שלכם. לצורך כך יש לכם במשחק 3 סוגי תקציבים.

התקציבים במשחק:

תקציב העברות – משמש אך ורק להחתמה של שחקנים לקבוצה שלכם.

את המטבע הזה מלבד התקציב הראשוני שאותו אתם מקבלים (120 מיליון ש"ח) מהמערכת לא ניתן להמיר, לקנות, להחליף בשום דרך.

תקציב קבוצה – תקציב זה משמש לפעולות שנעשות ברמת המועדון שלכם, החתמה של מאמנים לקבוצה שלכם וכמובן תשלום עבור אימוני השחקנים.

טוקנים – מטבע המשמש לפעולות מיוחדות ברמת המשחק, עם הטוקנים תוכלו לסיים אימונים באופן מיידי, להחתים שחקנים מיוחדים בשוק העברות, לשלוח טפסי ניחוש להקפיא חוזה של שחקנים ולבצע חילופים במהלך מחזור.

נשמע מסובך?

ממש לא, כל פעולה שניתן לעשות במשחק מלווה בהסבר ומציינת את סוג המטבע הנדרש.

איך אפשר להשיג עוד תקציבים?

תקציב העברות – הדרך היחידה להגדיל את התקציב הזה היא על ידי החתמות חכמות של שחקנים שאתם מעריכים שהשווי שלהם יעלה.

מחירי השחקנים יעלו לאורך העונה על סמך הביצועים שלהם ואם תחליטו למכור אותם לאחר עליית המחיר תוכלו להינות מהרווח ולהגדיל את תקציב ההעברות של הקבוצה שלכם.

טיפ, כדאי ומומלץ לעשות קצת סקאוטינג על שחקני הליגה… במועדונים הפחות נוצצים של ליגת העל תוכלו למצוא שחקנים מעולים מבחינת מספרים שהשווי שלהם יחסית לא גבוה.

תקציב קבוצה וטוקנים – את המטבעות האלו תוכלו לקבל מהמערכת דרך הפרס היומי ותיבות הפרס שמתחדשות כל שלוש שעות או דרך הספונסר של הקבוצה שלכם עליו מיד נרחיב.

טוקנים ניתן גם להרוויח על ידי שליחת ניחושים על תוצאות המשחקים, ככל שתנחשו יותר משחקים בטופס תוכלו להגדיל משמעותית את הכמות בה תזכו, שימו לב רק שבמידה וטעיתם משחק במשחק אחד כל הטופס הלך…

טיפ, שימו לב על מה אתם מוציאים את התקציבים, לפעמים כדאי לוותר על דברים קטנים כדי לחסוך לגדולים.

אז למי שיש הרבה טוקנים ותקציב קבוצה יש יתרון?

כמו בכל מקום כמות גדולה של כל דבר מקנה סוג של יתרון אבל אתם יכולים להיות רגועים –

לאורך העונה תקבלו מהמשחק  ומהספונסר דיי והותר תקציבים וטוקנים במתנה כדי שלא ייווצרו פערים,

אל תשכחו הליגה זה מרתון ואצלנו במשחק, בשלב מסוים כמות התקציבים לא תהווה פקטור משמעותי כלל.

אז מה זה הספונסר?

כמו במציאות הספונסר הוא נותן החסות של הקבוצה שלך, הספונסר תומך בקבוצה ומעביר לך תקציבים כדי שתוכל לשדרג אותה בין אם במענקי חתימה בהם תקבלו טוקנים או תקציב קבוצה ובין אם במענקים שבועיים אחרי מחזור המשחקים, המענקים השבועיים מבוססים על ביצועי הקבוצה כך שככל תקבלו יותר נקודות כך המענקים יהיו גדולים יותר.

ההסכם עם ספונסר הוא לפרק זמן מסוים ומעת לעת תקבלו הצעות מספונסרים שונים ותוכלו להחליף את הספונסר שלכם.

להרשמה לליגת החלומות הרשמית של ליגת העל

הוסיפו תגובה