בית"ר-הפועל חיפה במשחק המרכזי, ב"ש בחוץ מול נתניה

מחזור 30 בפלייאוף התחתון ו-31 בעליון: קרבות תחתית חשובים לאשקלון ואשדוד. מכבי ת''א תשחק מול בני יהודה

המחזור ה-30 בפלייאוף התחתון וה-31 בפלייאוף העליון יצאו מחר לדרך עם ארבעה מפגשים ויושלמו עם משחק נוסף ביום ראשון ועוד שניים בשני. בצמרת, הצליחה בית"ר ירושלים בשבוע האחרון לצמצם את הפער מהפועל באר שבע לארבע נקודות בלבד ותקווה להמשיך במגמה הזו גם במחזור הנוכחי. גם הקרב על המקום הרביעי נפתח, כאשר מכבי נתניה רחוקה כעת שלוש נקודות בלבד ממכבי תל אביב, שממוקמת בו. בתחתית, הפועל עכו עלולה לרדת סופית כבר השבת, בעוד הפועל אשקלון תנסה להפוך את הפער ממ.ס.ע אשדוד לנקודה בלבד, מה שיקרה במידה והיא תנצח ובמקביל הדולפינים יפסידו. 

המפגש שיפתח את המחזור יביא את בני סכנין להתארח אצל הפועל קרית שמונה. האדומים כבר הבטיחו סופית את ההישארות בליגת העל במחזור האחרון והמארחים ירצו לעשות את זה גם כן. כל שעליהם לעשות הוא לא להפסיד במשחק הזה.

רבע לשעה לאחר מכן יפתח המשחק בין מכבי פתח תקווה למכבי חיפה. כמו סכנין, גם המלאבסים הבטיחו סופית את ההישארות והם ממוקמים בראש הפלייאוף התחתון. הירוקים, עדיין לא הצליחו לעשות זאת, אך עשו צעד חשוב מאוד בדרך לכך במחזור האחרון עם ניצחון על הפועל אשקלון ויוכלו להוריד את הקוף הזה מהגב כבר השבת במידה וינצחו.

מאוחר יותר, תארח הפועל אשקלון את הפועל עכו לקרב גורלי. המארחים רחוקים ארבע נקודות מחוף מבטחים וכל תוצאה חוץ מניצחון לא באה בחשבון מבחינתם. אחרי שינסו לצלוח את המשימה שלהם, הם יחזיקו אצבעות להפסד של אשדוד ביום שני, כדי להפך את זה לתלוי בהם. האורחים, ניצלו במחזור האחרון מירידה סופית וכל תוצאה חוץ מניצחון, תסגור סופית את הסיפור מבחינתם.

במשחק היחיד שיתקיים מחר במסגרת הפלייאוף העליון, תארח מכבי תל אביב את בני יהודה תל אביב. הצהובים נמצאים בתקופה לא טובה ועד כה הפסידו את כל ארבעת המשחקים שלהם בפלייאוף. נתניה נושפת בעורפם ומסכנת את המקום הרביעי שנמצא כעת ברשותם וכדי למנוע ממנה לעשות את זה, הם יצטרכו לעצור את הרצף השלילי. מהצד השני, הכתומים אמנם מגיעים אחרי הפסד, אבל הם עושים הרבה צרות לכל מי שמתמודדת מולם במחזורים האחרונים ועשויים להיות מכשול לא פשוט לשחקניו של ג'ורדי קרויף.

משחק בודד יתקיים ביום ראשון והוא יפגיש באצטדיון בנתניה את המוליכה, הפועל באר שבע ואת מכבי נתניה. היהלומים נמצאים בתקופה טובה ומגיעים אחרי שלושה משחקים ללא הפסד. המטרה שלהם היא ברורה – לנסות להמשיך לצמצם את הפער ממכבי ת"א, על מנת לתפוס בסופו של דבר את המקום הרביעי. האדומים מהנגב, איבדו נקודות חשובות במחזור האחרון ובית"ר ירושלים מאיימת על מקומם כראשונים בטבלה. למרות הכל, הם עדיין תלויים בעצמם וניצחון שלהם ישמור את הסטטוס קוו בצמרת.

שני משחקים נוספים יתקיימו ביום שני. במפגש המוקדם יותר הפועל רעננה תארח את מ.ס.ע. אשדוד. ניצחון של המארחים יבטיח להם סופית את ההישארות בליגה. אך זה לא יהיה פשוט, מכיוון שבשביל האורחים מדובר במשחק חשוב מאוד. אם הדרומיים יפסידו, הפועל אשקלון עלולה לסגור את הפער מהם לכדי נקודה אחת בלבד, מה שיכניס אותם לסכנת ירידה ממשית. לכן, בשביל שחקניו של עמיר תורג'מן, שום דבר מלבד שלוש נקודות לא בא בחשבון.

המפגש שיסגור את המחזור הוא המשחק המרכזי בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים באצטדיון סמי עופר. שש נקודות מפרידות בין השתיים אשר ממוקמות צמוד אחת לשנייה. הכרישים מסתכלים גם למעלה וגם למטה – אם ינצחו, הם יצמצמו את הפער מהאורחים לשלוש נקודות בלבד ובתוספת הפסד של ב"ש, הם אפילו יוכלו לחזור לאיים על תואר האליפות במידה מסוימת. לעומת זאת, הפסד שלהם עלול להחזיר את מכבי ת"א למקום השלישי על חשבונם ואולי גם לאפשר לנתניה לאיים על הכרטיס שלהם לאירופה (אותו יוכלו האדומים-שחורים להשיג גם דרך הגביע). הצהובים מהבירה יגיעו אחרי ניצחון משכנע במחזור האחרון והפער מהפסגה עומד כעת על ארבע נקודות בלבד. אם הם מעוניינים להמשיך לאיים על המוליכה, הם חייבים לנצח גם במשחק הזה.

הוסיפו תגובה