הפועל ב"ש נגד מכבי ת"א: המספרים לפני המשחק המרכזי

לקראת המשחק המרכזי בין האלופה לסגניתה: האם הצהובים יצליחו לנצח בטוטו טרנר?

בשעה 21:00, יום שני, ייצא לדרך המשחק המרכזי. אם תרצו, משחק העונה. עדיין לא ראינו את הדומיננטיות שאנו רגילים לראות מהאלופה וסגניתה מהעונה אשתקד, אך אין ספק שמדובר בשני מועדונים מהאיכותיים שיש בכדורגל הישראלי. רגע לפני המשחק, מעט נתונים:

אם נדבר על ההתקפה של שתי הקבוצות: ביחס לעונה הקודמת, נשים לב שהן לא פתחו את העונה כמו שציפו. הפועל באר שבע כבשה בשנה שעברה 14 שערים אחרי שישה משחקים, השנה, אחרי אותה כמות משחקים, ב"ש מצאה את הרשת רק 8 פעמים. גם אצל מכבי ת"א יחס השערים ירד, בעונה הקודמת היא כבשה 18 שערים אחרי שבעה משחקים ובנתיים, אחרי שבעה מחזורים, הצהובים עם 11 שערי זכות. שישה שערים פחות לב"ש ושבעה פחות למכבי בהשוואה לעונה הקודמת.

אומנם מכבי ת"א כבשה יותר שערים עד כה, אך דווקא ההתקפה של הפועל ב"ש יותר מגוונת: שמונת השערים שכבשה האלופה נכבשו ע"י שישה כובשים שונים, בעוד ש-11 השערים של הסגנית נכבשו ע"י שלושה שחקנים בלבד (אצילי-4, קיארטנסון-4, בלקמן-3). אין אחת מהעובדות מעידה על עדיפות, כי שתי הקבוצות מובילות את הליגה בכמות האיומים בממוצע למשחק: מכבי ת"א עם 17.5 איומים למשחק, הפועל ב"ש קצת יותר מסוכנת עם 17.6 איומים למשחק.

הפועל ב"ש מעט יותר מגוונת התקפית, אך הכובשים של מכבי ת"א מתעלים את האיומים לשער בצורה יותר יעילה: עומר אצילי איים על השער העונה 21 פעמים, מתוכם, ארבע פעמים מצא את הרשת (19%), וידאר קיארטנסון, בדומה לאצילי, כבש ארבע פעמים מתוך 20 איומים לשער (20%), כמו האיסלנדי, ניק בלקמן עם 20% כשכבש שלוש פעמים מתוך 15 איומים. האלופה, עם אחוזים פחות טובים כאשר תומאש פקהארט, מוביל טבלת הכובשים של באר שבע, מצא את הרשת פעמיים מתוך 12 איומים (16.6%), נוואקמה עם שער בודד מתוך 18 איומים (5.5%) וראדי גם הוא עם שער אחד מתוך 20 איומים (5%).

משחק המסירות של של שתי הקבוצות מרשים. הפועל באר שבע, עם 505.5 מסירות בממוצע למשחק והיא מובילה את הליגה בנתון הזה. מכבי תל אביב, שניה עם 477 מסירות. אך עם זאת, עומר אצילי הוא השחקן ששלח הכי הרבה כדורי רוחב במשחק עד כה העונה: 73. שרן ייני, שחזר בעונה הקודמת למכבי ת"א אחרי שנתיים בליגה ההולנדית, מוביל את ליגת העל במסירות (494) וגם, במסירות מדויקות (452). הפועל באר שבע במקום הראשון בליגה באחוזי החזקת הכדור עם 65% בממוצע. מכבי תל אביב, במקום הרביעי עם 54.9%.

 

נורה אדומה:

  • מבין שחקני באר שבע, אנתוני נוואקמה, מהשחקנים הבולטים של האדומים, איבד העונה הכי הרבה כדורים (51). שחקן מפתח נוסף, מאור מליקסון, עם 29 איבודים, שני אחרי נוואקמה.
  • בעונת 16/17, הפועל ב"ש ספגה 6 שערים רק לאחר 13 משחקים. העונה, כבר אחרי שישה משחקים, ספגה את אותה הכמות.

 

בשלושת המפגשים בין הקבוצות, שהתקיימו עד היום בטוטו טרנר, באר שבע ניצחה פעמיים ומשחק אחד הסתיים בתיקו. מאזן השערים עומד על 1:4 לזכות ב"ש. מכבי ת"א, תנסה כמובן להיות הקבוצה הראשונה שמנצחת את האלופה בטוטו טרנר במסגרת ליגת העל.

צילום: עדי פרץ

הוסיפו תגובה