1:1 בין ב"ש לנתניה, מכבי פ"ת ניצחה את אשדוד

העולה החדשה עצרה את המומנטום של האלופה מאירופה, פ"ת והפועל חיפה השלימו מהפך וניצחו

יצאנו לדרך: עונת 2017/18 בליגת העל נפתחה הערב עם המחזור הראשון. ארבעה משחקים נערכו במסגרת השבת, כאשר שניים נוספים יערכו ביום ראשון (הפועל עכו נגד בני סכנין ומכבי ת"א נגד בית"ר ירושלים) וביום שני יושלם המחזור עם המפגש בין בני יהודה ת"א למכבי חיפה.

המשחק הראשון של השבת הסתיים בניצחון של מכבי פתח תקוה על מ.ס.ע אשדוד באצטדיון ה-י"א. דווקא המארחת עלתה ראשונה ליתרון, כאשר דן ביטון כבש את השער הבכורה של העונה החדשה, אבל ההמשך היה כולו של קובי רפואה ושחקניו. בתוך ארבעה דקות במחצית השנייה פתח תקוה מחקה את הפיגור והשלימה מהפך, בזכות שערים של לידור כהן (59') ומנור סולומון (64'). אשדוד לא הצליחה להשוות ובסיום פתח תקוה פותחת את העונה ברגל ימין עם ניצחון 1:2.

באצטדיון נתניה נפרדו הפועל רעננה והפועל קרית שמונה בתיקו מאופס, ובסיום הייתה זו נקודה למחשבה עבור שתי הקבוצות. חיים סילבס, שפגש את האקסית על הקווים של קרית שמונה, רשם את ה-0:0 הראשון של העונה נגד שחקניו של דודו אברהם.

במקביל בסמי עופר ניצחה הפועל חיפה 1:3 את הפועל אשקלון – כאשר גם הפעם הקבוצה שכבשה ראשונה היא לא זו שניצחה בסופו של דבר. טל איילה העניק לאשקלון יתרון מהיר כבר בדקה השביעית, אבל למחצית השנייה הגיעה הפועל חיפה שונה לחלוטין עם שני חילופים ושער שוויון של עדן בן בסט בדקה ה-60. המארחת המשיכה בלחץ וכעבור 4 דקות בלבד אלון תורג'מן קבע מהפך – 1:2. בדקה ה-82 תורג'מן השלים צמד וסגר עניין בדרך ל-1:3 של האדומים על האורחים מאשקלון.

במסגרת המשחק המרכזי של השבת קיוותה האלופה, הפועל באר שבע, לפתוח את הליגה ברגל ימין ולהתכונן לגומלין המכריע מול מאריבור בראש שקט – אבל למכבי נתניה היו תוכניות אחרות. המארחת בטוטו טרנר אומנם עלתה ראשונה ליתרון בדקה ה-40 עם שער מרשים של תומאש פקהארט, אבל העולה החדשה – שהייתה עדיפה בחצי הראשון – השוותה כעבור 4 דקות בלבד מרגליו של אביב אברהם. בדקה ה-67 נשארה נתניה עם עשרה שחקנים אחרי שבן צעיר הורחק ובאר שבע לחצה עד לסיום, אבל לא הצליחה לנצח. 1:1 בסיום בין האלופה לעולה החדשה, שזכתה למחמאות לצד נקודה יוקרתית.

צילום התמונה הראשית מטוטו טרנר: אסף הופמן, אתר "ישראל ספורט".

הוסיפו תגובה