מכבי חיפה זכתה במגן הכבוד, בית"ר פורצת הדרך

הירוקים הצטיינו בעשייה ערכית וחינוכית ובמאבק באלימות ובגזענות, בית"ר פעלה רבות למען עשייה קהילתית. "מגן הכבוד לאוהדים" הוענק לקהל של הפועל ב"ש

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, העניק היום את "מגן הכבוד" לעונת 2016/17 למועדון הכדורגל מכבי חיפה שהצטיין בעשייה ערכית וחינוכית ובמאבקו באלימות ובגזענות. "אות פורץ הדרך" הוענק לבית"ר ירושלים, "מגן הכבוד: הדור הבא" הוענק למחלקת הנוער והילדים של מכבי באר שבע.

בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי מכבי חיפה הינה דוגמה למועדון שפועל הלכה למעשה לחינוך ועיצוב דור העתיד במגרש ומחוצה לו, שהציגה עשייה רחבה ומעמיקה והשקעה רבה בפעולות ערכיות וחינוכיות, פעילות קהילתית רחבה ולחימה עיקשת באלימות ובגזענות. 

בנימוקיה לגבי בית"ר ירושלים כתבה הוועדה כי המועדון מתמודד עם אתגרים שאין להם אח ורע בעולם הספורט בישראל, כשהשנה התבצעה פריצת דרך משמעותית בהשקעת מאמצים ומשאבים רבים בעשייה קהילתית וחינוכית משמעותית, לצד מאבק חסר פשרות בהסתה ובגזענות. המועדון, בשיתוף עם עיריית ירושלים, הוביל מהלך עומק לשינוי דפוסי הפעולה והתדמית של המועדון, רתם שחקנים, מאמנים ואוהבי הקבוצה לאורך השנים; הוביל שינוי בתקנון ההתאחדות להחמרת ענישה מול שירה גזענית ביציעים; קיים מפגשי גישור עם נציגות האוהדים ומערך הרצאות שנתי של השחקנים בבתי הספר.

במהלך האירוע העניקה מנהלת הליגות בכדורגל תעודת "מגן הכבוד לאוהדים" לקהל האוהדים של הפועל באר שבע, על הצטיינותו ביצירת חווית משחק חיובית, קידום עשייה לעידוד הסובלנות, מניעת אלימות וגזענות ועשייה חברתית וקהילתית.



נשיא המדינה לזוכים: "אני שמח שהוועדה ששקלה את כל הפרטים מצאה לנכון להעלות את בית"ר היום לכותרות מהסיבות להן ייחלנו. אני יכול לומר לכם שאלי אוחנה ואיציק קורנפיין הם מנהיגים, ואני מקווה שבית"ר תמשיך לצעוד בדרך הטובה והראויה. להצלחה שלכם תהיה השפעה חיובית על אווירה ציבורית רחבה. צריך להמשיך לשאוף לנצח בכל מקום, ויחד עם זאת לדעת שבלי הוגנות, אנחנו לא נוכל להגיע לשום מקום. חברה שנגועה בגזענות, חברה שנגועה בלאומנות, חברה שנגועה בשנאת האחר היא חברה שבסופו של דבר לא תוכל לחיות עם עצמה ואני שמח על התקדמות הכדורגל בישראל במאבק בתופעות שכאלה״.

זו השנה השלישית בה מעניק נשיא המדינה את "מגן הכבוד", מפעל המשותף לבית הנשיא, משרד התרבות והספורט, מנהלת הליגות לכדורגל, ההתאחדות לכדורגל והטוטו. "מגן הכבוד" שם לו למטרה לבסס עשייה חינוכית וערכית ומאבק באלימות ובגזענות, כסטנדרט מערכתי ומוסדי בכדורגל הישראלי. 

מוקדם יותר נפגש נשיא המדינה עם בעלי ונציגי 14 הקבוצות בליגת העל, אליהם הצטרפו בעלי שתי הקבוצות העולות הטריות לליגת העל, מנכ"ל משרד הספורט והתרבות יוסי שרעבי ויו"ר הטוטו יוסי פילוס. המשנה למנכ"ל מנהלת הליגות לכדורגל, ניר ינקלביץ, הכריז במפגש על אימוץ מדדי מגן הכבוד במסגרת תמריצי הקהילה והנוער. תמריצים אלו, בשווי שני מיליון ש"ח, יוענקו למועדונים כתנאי לעשייה קהילתית וחינוכית משמעותית.

הוסיפו תגובה