מכבי ת"א נצמדה לב"ש, ניצחונות להפועל ת"א ואשקלון

14 שערים, מהפכים ומשחקים קריטיים הוציאו לדרך את המחזור ה-27, הראשון במסגרת שלב הפלייאוף בליגת העל. בתחתית הפועל תל אביב והפועל אשקלון השיגו ניצחונות מרשימים ונצמדו להפועל כפר סבא, ובחלק העליון מכבי תל אביב שוב מחקה זמנית את הפער מבאר שבע ובית"ר ירושלים עקפה את בני סכנין בטבלה.

המשחק שפתח את השבת הפגיש את הפועל קרית שמונה והפועל תל אביב, שסיפקו משחק נהדר וסיפתח מושלם למשחקי הפלייאוף. חגיגת השערים החלה כבר בדקה החמישית, עם שער של עדן שמיר לזכות המארחת. האדומים לא נבהלו וברשצקי קבע שוויון אחרי מבצע מרשים בדקה ה-27, אבל בדקה ה-65 קרית שמונה החזירה לעצמה את היתרון משער של יוגב הזוהרוי – 1:2. שחקניו של קורצקי לא הרימו ידיים ובדקה ה-76 ברשצקי הצעיר השלים צמד אחרי בישול יפה של ג'וזף גנדה – 2:2. מאות האוהדים באדום, שעודדו מהדקה הראשונה ועד לאחרונה, חגגו מהפך דרמטי בדקה ה-85, כאשר ג'ון צ'יבויקה דחק פנימה מקרוב את שער הניצחון של האורחים – 2:3 עלל קרית שמונה.
הניצחון של הפועל תל אביב הקפיץ אותה מעל הפועל אשקלון, אך זה היה באופן זמני בלבד. במשחק שנפתח מיד לאחר מכן חגגה אשקלון בסמי עופר בדרך ל-1:4 על הפועל חיפה. דויד מנגה, מתן חוזז וצמד של איסומאילה לינגאנה העניקו ליובל נעים ניצחון קריטי, שהצמיד אותם להפועל כפר סבא. שער שוויון זמני של עדן בן בסט היה רחוק מלהספיק להפועל חיפה, שנכנסת אף היא למאבקיי התחתית.

במשחק הראשון במסגרת הפלייאוף העליון הרשימה מכבי תל אביב וניצחה 0:3 את בני סכנין באצטדיון בנתניה. המחצית הראשונה הסתיימה אמנם ללא שערים, אבל בחלק השני הצהובים הציגו יכולת משופרת. יצחקי כבש בנגיחה בדקה ה-56, אהרון שוינפלד המחליף בישל בנגיעה הראשונה השלו בכדור לרובן מיקאל שהכפיל (72') וטל בן חיים סגר עניין חמש דקות לאחר מכן – 0:3 משכנע. הצהוביםם שוב מחקו את הפער מהפועל באר שבע, שתפגוש מחר את מכבי חיפה.

במפגש האחרון של השבת ניצחה בית"ר ירושלים 0:1 את מכבי פתח תקוה. שחקניו של שרון מימר שלטו במשך מרבית דקות המשחק ואיימו פעמים רבות על השער, אבל יכולת מצוינת של דני עמוס מנעה תבוסה עבור המארחת. דן איינבינדר דחק מקרוב את השער היחידד במשחק בדקה ה-56 – שער ניצחון שהחזיר את בית"ר ירושלים למקום הרביעי על חשבון סכנין.

כל המשחקים נפתחו בסימן עמותת "בית איזי שפירא", כחלק מקמפיין יחד למען הקהילה של מנהלת הליגות לכדורגל וקבוצות ליגת העל. המשחקים נפתחו בטקס מיוחד לכבוד העמותה, הפועלת ליצירת שינוי חברתי במסגרתו כל אדם עם מוגבלות יהיה אזרח שווה זכויות, מעורב ופעיל בחיי הקהילה. עם עליית השחקנים הניפו הקפטנים שלט בו נכתב: "כולנו שונים, כולנו מיוחדים".

 

 

הוסיפו תגובה