מכבי ת"א הגדילה את הפער בפיסגה

הצהובים ניצחו בדרבי ומכבי חיפה סיימה בתיקו ביתי. ניצחונות גם לבית"ר והפועל חיפה

הערב הושלם המחזור ה-12 בליגת הבורסה לניירות ערך עם ארבע מפגשים, ביניהם המשחק המרכזי. בשעה 19:45 החל המשחק הראשון לערב זה, בו סקציה נס ציונה אירחה את הפועל חיפה באצטדיון המושבה. תשע דקות בלבד לקחו לכתומים כדי לעלות ליתרון, כאשר החלוץ רז שטיין היה מי ששם את הכדור ברשת. בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, נעזר השופט זיו אדלר במערכת ה-VAR כדי לפסוק על פנדל לזכות האורחים ולשלוף כרטיס אדום לעברו של רומאריק אטו. גל אראל ניגש לבעיטה מהנקודה הלבנה ולא התבלבל, בדרך לשוויון בהפסקה. לאורך כל החלק השני של המשחק, האדומים לא השכילו לנצל את היתרון המספרי שלהם כדי להשלים את המהפך, אך דווקא עמוק בתוך תוספת הזמן הוא הגיע: אדלר פסק על פנדל נוסף לטובתם, עדן בן בסט ניגש הפעם לבעיטה, כבש וקבע ניצחון של החיפאים. המארחים ספגו הפסד ראשון אחרי ארבעה משחקים.

בשעה 20:00 משחק נוסף יצא לדרך, כאשר בית"ר ירושלים אירחה באצטדיון טדי את הפועל חדרה. 13 דקות של משחק לקחו לצהובים כדי לעלות על לוח התוצאות, לאחר שמתפרצת שלהם הסתיימה עם מסירה טובה של שלומי אזולאי לגדי קינדה, שבנגיעה בעט כדור שטוח ומדויק לרשת שערו של אוסטין אג'ידה. עמוק בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, השניים החליפו ביניהם תפקידים והפעם קינדה בישל לאזולאי, שכבש בנגיחה והכפיל את היתרון של המארחים. הבית"רים שמרו על התוצאה עד לסיום, בו לקחו את שלוש הנקודות, שהשאירו אותם קרובים לצמרת. האדומים לעומת זאת, המשיכו לאבד גובה, אחרי שרשמו משחק חמישי ברציפות ללא ניצחון.

במשחק נוסף, שהחל ב-20:10, מכבי חיפה אירחה באצטדיון סמי עופר את מ.ס. אשדוד. חמש דקות לסיום המחצית הראשונה, דין דוד כבש שער שהוריד את האורחים להפסקה ביתרון. אל החצי השני הירוקים עלו נחושים יותר וכבר לאחר שתי דקות יאניק וילדסחוט כבש וקבע שוויון. עשר דקות נוספות חלפו, יובל אשכנזי כבש שער נוסף לזכות המארחים והשלים מהפך. הקצב הטוב לא ירד ובדקה ה-76 נפסק פנדל לזכותם של הדרומיים. שלומי אזולאי ניגש אל הבעיטה, דייק והחזיר אותם למשחק. שמונה דקות בלבד לאחר מכן, דאבל פס נהדר של סמואל אלאבי עם שגיב יחזקאל הסתיים בשער של הראשון ומהפך שני במשחק, הפעם של האשדודיים. המילה האחרונה הייתה שייכת לחיפאים, לאחר שעופרי ארד כבש ואיזן את התוצאה, אך התיקו הביתי הזה הרחיק את הירוקים ממכבי תל אביב.

ב-20:15 החל המפגש האחרון לערב זה – המשחק המרכזי שהפגיש את הפועל תל אביב ומכבי תל אביב לדרבי ראשון ביניהן באצטדיון בלומפילד המחודש. בדקה ה-15 של המשחק, התקפה טובה של הצהובים הובילה לכך שעומר אצילי מצא עם מסירה טובה את אבי ריקן ברחבה, הקשר לא התבלבל ובעט מדויק פנימה את שער היתרון.

האדומים לחצו לאורך המחצית השנייה במטרה לחזור, אך לא הצליחו ואז בדקות הסיום נכנעו: תחילה, פנדל נשרק לאחר שאיתי שכטר הוכשל ברחבה. יונתן כהן ניגש לבעוט מהנקודה הלבנה והכפיל את היתרון. עמוק בתוך תוספת הזמן, האורחים ניצלו את הדלילות ברחבת האדומים ואיילון אלמוג, שנכנס כמחליף קודם לכן, נעץ את הכדור האחרון ברשת של יואב גראפי. מכבי ת"א המשיכה לשמור על רשת נקייה ופתחה פער של חמש נקודות על מכבי חיפה. האדומים מנגד, ספגו הפסד שני ברציפות.

הוסיפו תגובה