ירידה באלימות במגרשי הכדורגל

נציגי משטרת ישראל נפגשו היום עם נציגי המנהלת והקבוצות ופרסו בפניהם את נתוני העונה החולפת

רח"ט אבטחה, תנ"צ מוריס חן ומפקד היחידה למניעת עבירות בספורט, סנ"צ ירון ארם, יחד עם הפיקוד הבכיר של היחידה, פגשו היום את יו"ר המנהלת, הבעלים ונציגים של קבוצות הליגות המקצועניות.
במהלך הישיבה הציג תנ"צ חן את הנתונים המעודדים על ירידה באלימות במגרשי ליגת הבורסה לניירות ערך הכוללים:
מעצרים – ירידה מ-109 ל-49 בעונת 18-19.
מספר תיקים – ירידה מ-255 ל-194 בעונת 18-19.
מורחקים – ירידה מ-129 ל-72 בעונת 18-19.
בעקבות האכיפה האפקטיבית שעשתה המשטרה, שבאה לידי ביטוי בהגברת כתבי אישום שהיא מגישה בגין מורחקים שהגיעו למגרשים ולא התייצבו בתחנה, עלה מספרם מ-35 ל-44 בעונה החולפת.

סנ"צ ארם דיווח כי בכוונת המשטרה לערוך ימי עיון לכלל גורמי אכיפת החוק לעניין המאבק בנגע האלימות והציע לבעלי המועדונים לעשות שימוש במנגנון של תביעות אזרחיות, כאשר המשטרה תסייע בהכנת חומרי הרקע לתביעות מסוג זה. תנ"צ חן התחייב לבחון בחיוב את כמות הסדרנים באצטדיונים עד ה-1 לספטמבר השנה, בהמשך למה שנקבע ברפורמת השיטור.

יו"ר המנהלת, ארז כלפון: "הנתונים מעודדים אבל יש להמשיך לפעול כדי לייצר מרחב משפחתי לאוהדים שמגיעים למשחקי הכדורגל בישראל. רפורמת השיטור שנחתמה בשנה שעברה עם משרד האוצר ומשרד הספורט מוכיחה את עצמה, אך נותרו סוגיות כלכליות שאנו מחכים לפתרונן על ידי המשטרה בכל הנוגע למערך הפחתת כמות הסדרנים, בהמשך לרפורמת השיטור. ידעו אלה שבאים לחבל בהנאת האוהדים ולהתפרע במגרש, שיענשו בחומרה".

רח"ט אבטחה,תנ"צ מוריס חן: "אני מבקש להודות למנהלת ולקבוצות על האירוח ושיתוף הפעולה. המסר המרכזי שיצא מהפגישה הזו היא שביחד נעשה ונצליח".

הוסיפו תגובה