ניצחון חשוב לאשדוד מול בית"ר

הדרומיים יצאו עם שלוש הנקודות ממשחק רב אירועים. רק תיקו לק"ש, שהסתבכה בתחתית

הערב יצאו לדרך מחזורים 32 בפלייאוף התחתון ו-33 בעליון של ליגת ג'פניקה. המפגש שפתח את יום המשחקים בשעה 18:00 היה זה בו הפועל חדרה אירחה את מכבי נתניה. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים ושחקני שתי הקבוצות ירדו לחדרי ההלבשה בתוצאה מאופסת. בחלק השני המשחק התעורר כשבדקה ה-58 פאטוס בצ'יראי השתלט בתוך הרחבה על כדור שמסר לו מוחמד זבידאת ובעט אותו חזק פנימה לרשת של אוסטין אג'ידה. עשרים דקות לאחר מכן, הצהובים יצאו למתפרצת מהירה, מוטי ברשצקי ראה את יאחמיר היקה פנוי, מסר לו והאחרון הכפיל את היתרון. לא עברה יותר מדקה והאדומים הצליחו לחזור למשחק, בזכות שער נפלא של ניית'ן אודוואה ממחוץ לרחבה, שנתן להם תקווה אולי לצאת עם נקודות מהמשחק, אך התוצאה נשמרה עד לסיום והיהלומים רשמו את נצחונם השלישי ברציפות בדרך, לפחות בינתיים, למקום השני בטבלה. השתיים נפגשו ביניהן שש פעמים העונה ובאף אחת מהן החדרתיים לא הצליחו לגבור על הנתנייתים.

ב-20:30 החלו במקביל כל משחקי הפלייאוף התחתון בסימן קרבות תחתית מכריעים. אחת הקבוצות שידעה שאסור לה למעוד זו מכבי פתח תקווה, שהתארחה באצטדיון סמי עופר אצל הפועל חיפה. כבר לאחר שבע דקות של משחק גידי קאניוק הגביה כדור קרן, שמצא את הראש של עידן אדהנני, שהעלה את המלאבסים ליתרון. הכחולים לא הורידו את הרגל מהגז ועדיין בתוך המחצית הראשונה ארמנדו קופר הצליח להכפיל, לאחר בישול של אופיר מזרחי. בדקה ה-74 קופר הוסיף למאזנו גם בישול כשמצא את תאי בריבו והאחרון כבש שער נוסף לזכות האורחים. בסיום, ניצחון חשוב לפ"ת, שעדיין יכולה לרדת, אך תהיה תלויה אך ורק בעצמה במחזור הסיום של העונה.

עוד באותה השעה, בית"ר ירושלים אירחה באצטדיון טדי את מ.ס.ע אשדוד למשחק שבצד של הצהובים מהבירה היה האחרון בקריירה המפוארת של יוסי בניון ואילו מבחינת הדרומיים היה זה קרב הישרדות. בדקה ה-38 דוד קלטינס הגביה כדור, אנתוני וראן נגח פנימה והמארחים עלו ליתרון. בדקה ה-55 נשרק פנדל לטובת הבית"רים, יוסי בניון ניגש אל הבעיטה והחמיץ. שמונה דקות לאחר מכן, האורחים העבירו את המומנטום לצד שלהם, הם יצאו קדימה, לחצו וכתוצאה מכך, כדור שניסה דן איינבינדר להחזיר להגנה שלו, התגלגל לרשת. שוויון. לא חלפו שתי דקות והמהפך הושלם: שוב האשדודיים לחצו, טל בן חיים ניסה להרחיק והכדור שלו הגיע לבן רייכרט, הקשר שנכנס כמחליף רק כמה דקות קודם לכן, שלח בעיטה שטוחה וטובה פנימה. הקצב הטוב נמשך, בדקה ה-76 שגיב יחזקאל החליף מסירות עם דין דוד, נשאר לבד, כבש והגדיל את היתרון של קבוצתו. זה לא נגמר כאן, עשר דקות לסיום יוסי בניון עשה על סף הרחבה את ההטעייה המפורסמת שלו, מסר למאור בוזגלו והקשר צימק את התוצאה. אשדוד הצליחה לשמור את היתרון עד לסיום והשאירה את עצמה במאבק ההישרדות לקראת המחזור האחרון, כשהיא נקודה אחת בלבד מחוף מבטחים.

במפגש נוסף, הפועל תל אביב אירחה את בני סכנין באצטדיון המושבה. שתי דקות לסיום המחצית הראשונה רמזי ספורי כבש והעלה את המארחים ליתרון. בדקה ה-73 אחמד עאבד שלח את ספורי, שמזווית קשה בעט פנימה, השלים צמד והכפיל את היתרון של קבוצתו. ספורי לא הסתפק בשני השערים הללו, בישול לשחר הירש בתוך תוספת הזמן של המשחק וסיים משחק נפלא מבחינתו. המארחים הבטיחו בזכות הניצחון את ההישארות ובכך גם הורידו סופית את הצפוניים לליגה הלאומית. המפגש בין הפועל קריית שמונה להפועל רעננה הסתיים בתיקו ללא שערים, שסיבך את הצפוניים והם נמצאים כעת נקודה אחת בלבד מעל הקו האדום.

תמונה ראשית: ליאת אבשלומי, אתר "ישראל ספורט"

הוסיפו תגובה