ה-VAR יוצא לדרך: "הצדק צריך להיראות ולהיעשות"

המערכת החדשנית תחל לפעול כבר בשבת הקרובה, במסגרת משחקי הפלייאוף העליון. יו"ר המנהלת, ארז כלפון: "מאמינים שה-VAR יתרום לחוויית המשחק וקוראים למשפחות להגיע למגרשים"

בסיום לו"ז חסר תקדים: השימוש במערכת ה-VAR יוצא לדרך. היום (רביעי) נערך כנס מיוחד של מנהלת הליגות לכדורגל לקראת ההטמעה הרשמית, שתחל כבר בשבת הקרובה, במסגרת משחקי הפלייאוף העליון. משחק הבכורה בו יפעל ה-VAR יהיה בין מכבי תל אביב להפועל חדרה באצטדיון נתניה (16:00).

"זהו בוקר היסטורי לכדורגל הישראלי", אמר יו"ר המנהלת, ארז כלפון. "כבר עם האישור בדירקטוריון הבנו שאי אפשר לפספס טכנולוגיה כזו. הצדק בכדורגל צריך להיראות וגם להיעשות. בחודשים האחרונים הושקעו מאמצים רבים, הן בלוחות הזמנים להטמעת המערכת ובכללם בין השופטים, הקבוצות והמנהלת. מעבר לעלויות, יש הרבה דברים שצריך להשלים בלוחות זמנים קצרים, ובסופו של דבר הצלחנו לעמוד במשימה והמערכת תכנס לכדורגל הישראלי בסוף השבוע".

"המטרה של הטמעת המערכת, בראש ובראשונה, היא להביא צדק למגרשים", הסביר כלפון. "המערכת תתרום הן לצמצום טעויות השיפוט והן בהארכת זמן המשחק בנטו – יהיו פחות וויכוחים של שחקנים עם השופטים ובסופו של דבר נמנע מהתלהמויות בזמן המשחק ובסיומו".

"תקציב מערכת ה-VAR הוא 15 מיליון ש"ח ל-5 שנים. זהו תקציב משמעותי ביותר לכדורגל הישראלי. בסופו של דבר האמנו במוצר והחלטנו להקצות את הכספים על מנת לתרום לחוויית המשחק".

"על אף כל הדברים שציינתי, צריך לזכור שאנחנו בפיילוט – ויכולות להיות טעויות. אני מבקש גם מהתקשורת וגם מהקבוצות לא לשפוט את המערכת לפי המחזורים הראשונים. כדורגל זה לא טניס וצריך לקחת את זה בחשבון. ככל שנתקדם, נגיע בסופו של דבר ל-100 אחוז מבחינת תפעול המערכת וצמצום טעויות".

כלפון סיכם את דבריו עם התייחסות לשופטי המשחק: "יש לנו שופטים טובים, אפילו טובים מאוד. לפעמים שופט עושה טעויות, כמו כל בן אדם. אנחנו לא נאפשר התלהמות כלפיי השופטים. אני מנצל את ההזדמנות הזו כדי לתת להם גיבוי מלא, המטרה שלנו היא לעזור להם להצליח". 

"לסיום, אני רוצה לקרוא למשפחות הרבות לבוא ביחד למגרשי הכדורגל, להעצים את החוויה המשפחתית ולתמוך בקבוצתם האהודה".

הוסיפו תגובה