הקרב על הפלייאוף העליון

לא פחות מחמש קבוצות יאבקו על הכרטיס השישי במסגרת ארבעה משחקים שיערכו במקביל

מחר יצא לדרך המחזור ה-26 והאחרון לעונת הסדירה בליגת ג'פניקה. חמש קבוצות יאבקו על המקום השישי והאחרון בפלייאוף העליון, בארבעה משחקים שיערכו במקביל. הקבוצה עם הסיכוי הטוב ביותר היא הפועל חדרה, שממוקמת כבר עכשיו במקום השישי והיא תלויה אך ורק בעצמה. למרות זאת, בהתחשב בכך שבתקופה האחרונה השחקנים של ניסו אביטן מציגים יכולת לא טובה ובכך שהם יפגשו את מכבי נתניה, אחת הקבוצות עם הכושר הטוב ביותר בליגה נכון להיום, המשימה לא צפויה להיות קלה. מי שתנסה לקחת את המקום הזה במקרה שהחדרתיים ימעדו זו הפועל חיפה, שנמצאת נקודה אחת בלבד מתחתם ותפגוש בביתה את הפועל רעננה, אשר גם לה בתסריט מסוים יש סיכוי להיכנס ברגע האחרון לשישייה ולכן צפוי קרב מסקרן בסמי עופר. במקרה שבו גם חדרה וגם האדומים מחיפה יאבדו את הנקודות, תחכה להם בפינה הפועל קריית שמונה, שתארח את מכבי חיפה ויודעת שהיא מצידה חייבת לקחת את שלוש הנקודות מהמפגש הזה. אם אכן זה יקרה, השחקנים של תומר קשטן יצליחו ברגע האחרון להשיג את הכרטיס היוקרתי, זאת לאחר עונה עם לא מעט עליות וירידה אצל הקבוצה הצפונית. עוד באותה השעה, יערך גם המשחק המרכזי של המחזור, בו בית"ר ירושלים תארח באצטדיון טדי את הפועל תל אביב. גם לצהובים מהבירה יש סיכוי מסוים לקחת בסופו של דבר חלק במשחקי הפלייאוף העליון, אך הם לא תלויים בעצמם ומעבר לעובדה שהם חייבים לנצח, הם גם צריכים שהתוצאות ביתר המגרשים תשחקנה לטובתם. האדומים מנגד, כבר יודעים שהם ישתייכו לחלק התחתון של הטבלה לאחר חלוקת הליגה, אך על מנת להתרחק מאיזור הסכנה ולהימנע ממאבקי תחתית, הם צריכים לצבור נקודות חשובות.

ביום ראשון ימשך המחזור עם שני משחקים נוספים. במוקדם מביניהם, מכבי פתח תקווה תארח את מ.ס.ע אשדוד באצטדיון המושבה. שתי הקבוצות משתייכות לתחתית ויקחו חלק במשחק הפלייאוף התחתון. לדרומיים תהיה הזדמנות בסיום המשחק הזה לעלות מעל הקו האדום ומי שזה יבוא על חשבונם אלו המלאבסים, שנמצאים מעליהם בשלוש נקודות ועלולים למצוא את עצמם בסוף המחזור באיזור הסכנה. לאחר התבוסה האדירה שספגו שחקניו של גיא לוזון במשחקם האחרון, הם ינסו להתאושש ולהמנע מלהגיע לשם.

בשעה 20:30 של אותו הערב יחל משחק נוסף ובו בני סכנין תארח את הפועל באר שבע באצטדיון דוחא. הצפוניים יקחו גם כן חלק במשחקי הפלייאוף התחתון והם ממוקמים כעת במקום האחרון. בשבוע שהיה הם עשו שוב שינוי בעמדת המאמן והם יקוו לצאת לדרך חדשה, מכיוון שאם לא יתעררו עכשיו, זה עשוי להיות מאוחר מדי. הדרומיים מצידם הבטיחו כבר במחזור הקודם את מקומם בחלק העליון של הטבלה וכעת הם עוברים למשימת החדשה והיא לנסות לתפוס את אחד המקומות שמובילים בסיום העונה לאירופה. על מנת להתקרב לאחד מהמקומות האלו, אסור להם להשמיט נקודות.

ביום שני יחתם המחזור ואיתו גם העונה הסדירה, עם המפגש בין מכבי תל אביב לבני יהודה תל אביב באצטדיון נתניה. הצהובים מבחינתם נראים בדרך הבטוחה לאליפות וקשה לראות מישהו מצליח לקחת את זה מהם. כעת, הם מעוניינים להמשיך בעונה האדירה שלהם ולנסות לרשום ניצחון רביעי ברציפות עם רשת נקייה. הכתומים לעומת זאת, יגיעו למפגש הזה כשהם בתקופה פחות טובה מבחינתם. אחרי שהבטיחו את מקומם בפלייאוף העליון, עכשיו נותר להם להילחם על כרטיס לאירופה. כדי לקדם את עצמם לעברה, הם יצטרכו לשבור רצף של שני הפסדים, מול הקבוצה שעדיין לא הפסידה העונה.

הוסיפו תגובה