ב"ש ובית"ר ינסו להתקרב לשישייה הראשונה אחת על חשבון השנייה

האדומים יארחו את הצהובים למשחק המרכזי של המחזור, בני יהודה תארח את הפועל חיפה ומכבי חיפה את חדרה

מחר יפתח המחזור ה-23 בליגת ג'פניקה כשבמוקד שלו יהיו קרבות המיקום והניסיון להתברג בשישייה הראשונה לקראת חלוקת הליגה. המשחק שיפתח אותו יביא את הפועל תל אביב לאצטדיון רמת גן, שם תתארח אצל הפועל רעננה. לאחר שנקטע להם רצף של חמישה משחקים ללא הפסד, ינסו המארחים לחזור למסלול הנצחונות ולהשאיר את עצמם רחוקים מאיזור הסכנה. האורחים ממוקמים מקום אחד בלבד מתחתם ועם נקודה פחות. זו שתצא עם הנקודות מהמפגש הזה תצליח להתקרב מעט לחלק העליון ולתת לעצמה אוויר לנשימה ואילו זו שתפסיד עלולה להסתבך בתחתית.

בשעה 18:00 יחל משחק נוסף, בו תיפגשנה לקרב ראש בראש באצטדיון הי"א שתי הקבוצות אשר ממקומות מתחת לקו האדום – מ.ס.ע אשדוד ובני סכנין. בין השתיים מפרידה נקודה אחת בלבד, אך שתיהן רחוקות מהקבוצות שמעליהן מרחק של יותר מניצחון אחד והן יודעות שניצחון עשוי לקרב אותן למצב בו יוכלו אולי כבר במחזור הבא לצאת מהאיזור המסוכן, אך הפסד ככל הנראה יגדיל את הפער ויהפוך את משימת ההיחלצות מהמקומות אשר מובילים לירידה ליגה בסיום העונה לקשה מאוד.

רבע שעה לאחר פתיחת המשחק באשדוד, יתחיל גם המפגש בין בני יהודה תל אביב להפועל חיפה. במחזור האחרון הצליחו הכתומים לחזור למקום השני והם יהיו מעוניינים הפעם לשמור עליו ולא לאבד אותו שוב. לאדומים נקטע רצף של 11 משחקים ללא הפסד והם יקוו לחזור למסלול החיובי. שתי הקבוצות יודעות שהקרב על הכרטיס לפלייאוף העליון צמוד ואיזור הצמרת צפוף, כך שאיבוד נקודות עלול לעלות להן ביוקר ולכן הוא לא בא בחשבון. כרגע מפרידות ביניהן ארבע נקודות והחיפאים הם אלו שנמצאים בסכנת יציאה מהחלק העליון, יהיה מסקרן לראות כיצד יראה האיזור הזה של הטבלה לאחר המשחק ביניהן באצטדיון המושבה.

במפגש שינעל את יום המשחקים הזה, מכבי תל אביב תארח באצטדיון נתניה את הפועל קריית שמונה. אחרי שלא הצליחו לכבוש במחזור האחרון וסיימו בתיקו מאופס, ינסו השחקנים של איביץ' לחזור למסלול הנצחונות מול הקהל שלהם, אשר היה חסר להם באצטדיון דוחא ביום שני. מי שתנסה להפריע להם ואולי לצאת עם נקודות מהמפגש הזה היא הקבוצה הצפונית, ששואפת להתקרב למקום השישי במטרה להשתחל בסופו של דבר לפלייאוף העליון וכרגע היא רחוקה ארבע נקודות משם. בנוסף, השחקנים של תומר קשטן יודעים שהכל צפוף שם ואיבוד נקודות עלול להחריב כמעט סופית את החלום הזה.

ביום ראשון ימשך המחזור עם שני משחקים נוספים. במפגש המוקדם יותר, מכבי פתח תקווה תארח את מכבי נתניה באצטדיון המושבה. המלאבסים נמצאים בנקודת פיצול בה הם יכולים ללכת לשני כיוונים – או שהם יברחו מהתחתית ויתקרבו לחלק העליון, אולי אפילו עם סיכוי להשתלב בין ששת הראשונות, או שהם יחזרו להסתבך בתחתית וזאת לאחר שכבר הצליחו לברוח משם. הם מבחינתם יודעים, ששום תוצאה מלבד ניצחון לא באה בחשבון. מולה יתייצבו הצהובים, אשר ספגו שער אחד בלבד (מפנדל) בשבעת המשחקים האחרונים שלהם בכל המסגרות והם ינסו להמשיך במומנטום החיובי שהם נמצאים בו. אחרי שניצחו את המפגש הראשון בין השתיים במסגרת שלב רבע הגמר במסגרת גביע המדינה, ינסו היהלומים גם במשחק הזה לצאת כשידם על העליונה, זאת לפני מפגש הגומלין ביניהן והשלישי בתוך פחות משלושה שבועות.

מאוחר יותר באותו הערב, מכבי חיפה תארח באצטדיון סמי עופר את הפועל חדרה. במחזור האחרון הירוקים איבדו את המקום השני אותו הצליחו לתפוס לפני כן לאחר תקופה טובה שלהם. השחקנים של מרקו בלבול יקוו לחזור למסלול הנצחונות ולבסס את מקומם בפלייאוף העליון ואולי אפילו לחזור להיות שניים בטבלה, אם בני יהודה תמעד. לאחר סיבוב ראשון מוצלח מאוד, החדרתיים פחות הרשימו עד כה בשני ואיבדו לא מעט נקודות. כעת, הם כבר הגיעו למצב שמקומם בין ששת הראשונות לא בטוח בכלל ואם הם יציגו את היכולת שהציגו במחזור האחרון, בו ספגו תבוסה ביתית כואבת, הם עלולים למצוא את עצמם בחוץ כבר בסיום המחזור הנוכחי.

בשני ינעל את המחזור המשחק המרכזי בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים באצטדיון טוטו טרנר. עם ניצחון אחד בששת משחקי הליגה האחרונים, ינסו האדומים מהנגב להחזיר את כוח ההרתעה ולקחת את הנקודות החשובות מול הקהל הביתי שלהם. הם כרגע ממוקמים במקום השביעי ואם כך המצב ישאר, הם יקחו חלק במשחקי הפלייאוף התחתון, אחרי שבעונה שעבר סיימו כאלופים. השחקנים של ברק בכר צריכים להבין שזה בדיוק הזמן להתעורר, לפני שיהיה מאוחר מדי. הצהובים מהבירה במצב אפילו פחות טוב, אך הם יודעים שאם הם יצאו עם ניצחון מהמפגש הזה, הם יחלפו על פני המארחת בטבלה ואף ישאירו לעצמם סיכוי להתברג בחלק העליון. קרב מסקרן צפוי להתקיים בין השתיים.

הוסיפו תגובה