בית"ר נגד מכבי חיפה במשחק המרכזי

המחזור ה-22 יפתח מחר, הצהובים ינסו להתקרב לחלק העליון, הירוקים ירצו לשמור על המקום השני

המחזור ה-22 בליגת ג'פניקה יחל מחר עם ארבעה משחקים. במפגש שיוציא אותו לדרך הפועל חיפה תארח באצטדיון סמי עופר את מ.ס.ע אשדוד. המארחים סופרים כבר 11 משחקים ללא הפסד והם ירצו להמשיך את הרצף על מנת לבסס את עצמם בין ששת הראשונות לקראת חלוקה הליגה. מצבם של האורחים הפוך, הם מסתכלים על כל הליגה מלמטה והשלימו במחזור האחרון עשרה משחקים ללא ניצחון. הדרומיים הם אחת הקבוצות שביצעו הכי הרבה שינויים בחלון ההעברות האחרון והם יקוו שזה יעזור להם לצתא לדרך חדשה ולהילחם על יציאה מהאיזור שמוביל לירידת ליגה בסיום העונה.

בשעה 18:00 הפועל קריית שמונה תארח את מכבי פתח תקווה. ההגעה של תומר קשטן לעמדת המאמן הביאה איתה רוח חדשה והצפוניים מחזיקים רצף של חמישה משחקים ללא הפסד מאז. כעת, אחרי שהתרחקו מהחלק התחתון של הטבלה, הם יודעים שניצחון ביתי במפגש הזה יעזור להם לקחת חלק משמעותי במאבק על כרטיס לפלייאוף העליון. מן העבר השני, לאחר שנכנסו לרצף של תשעה משחקים ללא ניצחון, המלאבסים הצליחו לקטוע אותו והם כבר שני משחקים ללא הפסד. השחקנים של גיא לוזון ינסו להתאושש מההפסד במשחק הגביע באמצע השבוע ולהמשיך את הרצף החיובי בליגה.

כרבע שעה לאחר פתיחת המשחק בקריית שמונה, יצא לדרך גם המפגש בין מכבי נתניה להפועל רעננה. אחרי שלוש תוצאות תיקו רצופות במסגרת הליגה, ינסו הצהובים לנצח, כפי שעשו במהלך השבוע במשחק הגביע שלהם, ולקחת שלוש נקודות חשובות למאבק על ההישארות בתוך השישייה הראשונה. מי שיקשו עליהם אלו השחקנים של מנחם קורצקי, אשר נמצאים בתקופה לא רעה בכלל. האדומים חיברו לראשונה העונה חמישה משחקים רצופים ללא הפסד והם ירצו לשבור את השיא של עצמם כדי להמשיך להתרחק מהתחתית ואולי אפילו להתקרב אל עבר מקום ריאלי למאבק על הפלייאוף העליון.

במפגש האחרון ליום משחקים זה, הפועל תל אביב תארח באצטדיון המושבה את הפועל באר שבע. המארחים לא הצליחו במחזור האחרון להתרחק מהתחתית והם כעת ממקומים בצמד לקו האדום. השחקנים של קובי רפואה יודעים שאם יאבדו נקודות במשחק הביתי הזה, הם עלולים להסתבך במקרה שאחת הקבוצות שמתחתם ישיגו ניצחון. האלופה מנגד, נמצאת כרגע במקום השביעי, אשר משתייך לפלייאוף התחתון. אחרי שהשיגו נקודה אחת מתוך שש אפשריות בשני המשחקים האחרונים שלהם, ינסו הפעם הדרומיים לקחת שלוש נקודות חוץ יקרות.

ביום ראשון יערכו שני מפגשים נוספים. במוקדם מביניהם, הפועל חדרה תארח את בני יהודה תל אביב. שתי הקבוצות היו, בזמנים שונים, במקום השני. שתיהן יודעות שניצחון במשחק הזה יכול בתסריט מסוים להחזיר אותן לשם, אך לעומת זאת, הפסד עשוי להעמיד אותן בסכנה שאולי לא יהיו חלק מששת הראשונות בתום העונה הסדירה. קרב מסקרן צפוי להיות באצטדיון נתניה כשהאדומים יגיעו אחרי ניצחון במשחק האחרון שלהם בליגה ובנוסף, גם בהתמודדות במסגרת גביע המדינה, ואילו הכתומים, שאמנם ניצחו גם כן במפגש הגביע שלהם, ספרו במחזור האחרון שני הפסדי ליגה רצופים לראשונה העונה.

בשעה 21:00 באותו הערב יחל המשחק המרכזי של המחזור, בו בית"ר ירושלים תארח באצטדיון טדי את מכבי חיפה. התמודדות מאוד מסקרנת צפויה בין השתיים – הצהובים מהבירה מתקרבים אל עבר החלק העליון של הטבלה והם ינסו לרשום ניצחון שלישי ברציפות כדי להפוך את התקווה הזו לריאלית עבורם. מנגד, הירוקים גם כן בתקופה נהדרת, כאשר בשבוע האחרון הם כבשו את המקום השני לראשונה מאז עונת 12/13 כשהשלימו שבעה משחקי ליגה ברציפות ללא הפסד. חלוקת נקודות לא תשרת אף אחת מהקבוצות ויהיה מעניין לראות האם אחת מהן תצליח לצאת עם כל השלוש.

ביום שני יושלם המחזור עם המפגש בין בני סכנין למכבי תל אביב באצטדיון דוחא. השתיים נפגשו למשחק גביע ביום רביעי האחרון והצהובים יצאו כשידם על העליונה עם ניצחון 4-1. האדומים ינסו לנצל את חזרתם למגרשם הביתי כדי להוציא תוצאה טובה יותר, מכיוון שכעת הם ממוקמים מתחת לקו האדום וההפרש עומד על חמש דקות, הפסד נוסף עלול להכניס אותם לבור ממנו יהיה קשה להם לצאת. הצהובים, אשר מחזיקים בהפרש של 20 נקודות מהמקום השני, ישאפו להמשיך את העונה הנהדרת שלהם ולהגדיל את הפער, במקביל לצעד המשמעותי שעשו השבוע בגביע המדינה.

הוסיפו תגובה