מגבירים את המודעות לזהירות בדרכים

עמותת אור ירוק בשיתוף מנהלת הליגות לכדורגל פועלות להצלת חיים בכבישים

במטרה לצמצם את כמות הנפגעים מתאונות דרכים ולהעלות למודעות את הסכנות בכבישים, אלה הנובעות מנהיגה בהשפעת אלכוהול ובכלל, חברו עמותת אור ירוק ומנהלת הליגות לכדורגל לשיתוף פעולה במסגרתו נערכה אתמול (שלישי) הרצאה לשחקני קבוצת הכדורגל מכבי תל אביב, שהועברה על ידי דורית כהן, רעייתו של שחקן העבר של המועדון אבי כהן ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים בעת שרכב על אופנועו.
בהרצאה, שעסקה בנושא הבטיחות בדרכים, סיפרה כהן את סיפורה האישי והטראגי, ועל התאונה בה נהרג בעלה לפני כשמונה שנים.
בסיום ההרצאה המרגשת נשא דברים קפטן הקבוצה, שרן ייני.
במסגרת שיתוף הפעולה בין עמותת אור ירוק למנהלת הליגות לכדורגל, נחשפים שחקני כל הקבוצות להרצאות אישיות של נפגעי תאונת דרכים או כאלו שאיבדו את יקיריהם בכביש. בנוסף עוברים הכדורגלנים פעילות בנושא שתיית אלכוהול ונהיגה במסגרתה יתנסו השחקנים בשימוש "במשקפי אלכוהול" המדמות נהיגה תחת השפעת אלכוהול תוך כדי שהם בועטים את הכדור לשער. הפעילות מאפשרת למשתמשים להרגיש כיצד היכולות הפיסיות והקוגניטיביות נפגעות תחת השפעת אלכוהול.
בשלב השני של שיתוף הפעולה, יגיעו מספר שחקנים מכל קבוצה לבתי ספר בעירם ויעבירו לתלמידי התיכון הרצאות מעשירות בנושא בטיחות בדרכים.
יו"ר מנהלת הליגות לכדורגל, ארז כלפון: "כפי שנקבע בהחלטת דרקטוריון המנהלת על פי בקשתי, עמותת אור ירוק החלה את פעילות ההסברה במועדוני הכדורגל של ליגת ג'פניקה. לשחקנים, המהווים סמל להתנהגות לדור הצעיר, יש תפקיד קהילתי חשוב מהמעלה הראשונה. השנה הקרובה תעמוד בסימן הפעילות שנעשה ביחד עם עמותת אור ירוק בכדי שנוכל להגביר את המודעות לסכנות הטמונות בכביש".
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "אנו באור ירוק רואים בהסברה לבטיחות בדרכים נדבך חשוב ומכריע בצמצום התאונות והנפגעים. שחקני הכדורגל, בהיותם מושא להערצה ומודל לחיקוי עבור צעירים רבים ובהיותם צעירים בעצמם, יוכלו לשמש שגרירים משמעותיים מאוד לתחום הבטיחות בכבישים. לכן אנו רואים חשיבות רבה בשיתוף הפעולה ובכך שמסרים של בטיחות יועברו על ידי השחקנים לצעירים וליתר הקהילה. ככל שיותר ויותר אנשים יחשפו לתכנים המעודדים התנהגות בטוחה בדרכים, כך נוכל להבטיח שיותר אנשים יגיעו הביתה בשלום".

 

הוסיפו תגובה