הדרבי של חיפה נצבע אדום, צמד לורמוט

האדומים ניצחו את הירוקים בפעם הרביעית ברציפות. תיקו דרמטי בין פ"ת למכבי ת"א, שוויון גם בין ב"ש לחדרה

היום, לאחר פגרת הנבחרות והשזרוע, יצא לדרך המחזור ה-11 בליגת ג'פניקה. במשחק שפתח אותו, בני יהודה תל אביב אירחה באצטדיון המושבה את בני סכנין. האורחים פתחו טוב יותר ולאחר 25 דקות גם באו על שכרם.  ג'ורג' אקפביו קיבל כדור באגף ימין, העביר טוב לאמצע ושלומי אזולאי היה שם כדי לבעוט מדויק פנימה. השחקנים של עמיר תורג'מן הצליחו לשמור על התוצאה עד הסיום ובכך רשמו ניצחון שני רצוף, לראשונה מאז פברואר האחרון. הכתומים לעומת זאת, ספגו הפסד ראשון מאז מחזור פתיחת העונה.

בשעה 18:15 נפתח המשחק בין מ.ס.ע אשדוד להפועל קריית שמונה באצטדיון הי"א. לא עברו יותר מחמש דקות ודין דוד סיים מהלך קבוצתי יפה של המארחים ברשת בדרך ליתרון. בדקה ה-67 הצפוניים קיבלו הזדמנות להשוות כאשר פנדל נשרק לטובתם, אך יואב ג'רפי עם הצלה ענקית הצליח לבלום את הבעיטה של ואלון אחמדי ולשמור על היתרון של קבוצתו בדרך לניצחון ראשון לאחר שבעה משחקים. בכורה מוצלחת ליובל נעים על הקווים של אשדוד. ק"ש מצידה, רושמת הפסד שני ברציפות בפעם הראשונה העונה.

רבע שעה לאחר פתיחת המשחק באשדוד, יצא גם באצטדיון טוטו טרנר לדרך המפגש בין הפועל באר שבע להפועל חדרה. גם כאן קיבלנו שער מהיר, כאשר בן שהר היה בתוך הרחבה כדי לדחוק מקרוב כדור שנהדף לעברו. האורחים לא התרגשו ולאחר חמש דקות בלבד אנז'-פרדי פלומן התנהל עם הכדור, השתחרר יפה ובעט כדור שטוח וחזק לרשת של אריאל הרוש. הקצב הטוב המשיך והאלופה החזירה לעצמה את היתרון, לאחר שמאור מליקסון בעט כדור חזק שפגע בקורה, חזר אל חאתם עבד אלחמיד והאחרון בעט טוב מקרוב. האורחים הצליחו להשוות בפעם השנייה במשחק כעשר דקות לסיום, כשמקסים גרצ'קין הגביה כדור ודובב גבאי היה במקום כדי לנגוח פנימה. חדרה מצליחה בפעם הראשונה העונה לסיים ללא הפסד משחק בו נקלעה לפיגור. מן העבר השני, לאלופה נקטע רצף של שלושה נצחונות במגרשה הביתי.

בשעה 21:00 יצאו לדרך שני מפגשים, ביניהם המשחק המרכזי של המחזור, בו מכבי חיפה אירחה את הפועל חיפה באצטדיון סמי עופר לדרבי. האדומים היו יעילים יותר מההתחלה ואחרי 14 דקות גם תרגמו את זה ליתרון, כאשר התקפה קבוצתית נפלאה הסתיימה בשער יפהפה של בן אז'ובל. עברו עוד שש דקות וגילי ורמוט ארב למסירה בין שחקני הגנת הירוקים, חטף ודהר כל הדרך כדי להכפיל את היתרון. המגמה נמשכה במחצית השנייה ועשר דקות מפתיחתה, ורמוט השלים צמד וקבע יתרון מבטיח. שער עצמי של גבריאל תמאש צימק את התוצאה, אך ניקיטה רוקאביצה לא השכיל לנהצל פנדל שנשרק לטובת מכבי בדקה ה-80 כדי לפתוח מחדש את המשחק ובסיום, ניצחון רביעי ברציפות להפועל בדרבי. מכבי לעומת זאת, רושמת משחק בית חמישי ברציפות ללא ניצחון.

במקביל, מכבי פתח תקווה אירחה את המוליכה, מכבי תל אביב, באצטדיון המושבה. בדקה ה-25 עומר אצילי בישל לדור פרץ, שהמשיך בנגיחה פנימה והעלה את האורחים ליתרון. התל אביביים הצליחו להחזיק בתוצאה לאורך המשחק כולו, אלא שעמוק בתוך תוספת הזמן, על סף שריקת הסיום, תומאש סיבוק נגח פנימה כדור שהוגבה לרחבה וקבע שוויון דרמטי. התיקו הזה קטע למכבי ת"א רצף של חמישה נצחונות.

הוסיפו תגובה