גביע הטוטו

על הגמר ההוא ב-14/15 והיריבות בין הקבוצות במפעל

המפגש האחרון בין מכבי ת"א למכבי חיפה בגמר המפעל, כמות הזכיות והדרך עד לנגיעה מהתואר

מכבי חיפה ומכבי תל אביב תיפגשנה ביום רביעי בשעה 20:45 באצטדיון המושבה לקרב ראש בראש על גביע הטוטו.

לרכישת כרטיסים לגמר לחצו כאן

הקרב בין שתי הקבוצות האלו תמיד מסקרן ומספק מלחמה אמיתית על המגרש. הפעם האחרונה ששתיהן נפגשו במעמד הזה הייתה בעונת 2014/15. בגמר ההוא נכבשו שני שערים עצמיים, אחד לכל צד, על ידי מתן אוחיון ואיתן טיבי. בדקה ה-79 נשרק פנדל לאחר עבירה על ברק בדש וניקולה מיטרוביץ' דייק מהנקודה הלבנה כדי לקבוע ניצחון וגביע לארון של הצהובים.

ביום רביעי יעלו שתי הקבוצות על הדשא כדי להילחם שוב על התואר. הן יגיעו כאשר לצהובים יש באמתחתם חמש זכיות במפעל ואילו לירוקים ארבע. התל אביביים הם המועדון בעל המספר הרב ביותר של זכיות בגביע הטוטו ולחיפאים זוהי נקודת מפנה – או שהם ישתוו לתל אביביים בצמרת טבלת הזכיות, או שהם יתרחקו מהם עוד יותר.

הדרך שכל אחת מהקבוצות עברה עד לשלב הגמר היא שונה. מכבי תל אביב הגיע דרך "מסלול האירופאיות", בו ניצחה את בית"ר ירושלים והבטיחה את מקומה בחצי הגמר, שם פגשה את יריבתה העירונית הפועל תל אביב ובמשחק נפלא הם ניצחו אותם 1-4 ללא הרבה בעיות. לקבוצה מהכרמל הייתה דרך ארוכה יותר: זה התחיל בשלב הבתים, בו שובצו לבית א' לצד מכבי נתניה, הפועל חדרה, הפועל קריית שמונה ובני סכנין. חיפה סיימה את הבית ללא הפסד ועם שמונה נקודה, מספר זהה לשל נתניה, אך עלתה לחצי הגמר בזכות הפרש שערים טוב יותר. בחצי הגמר גם הם פגשו את היריבה העירונית והצליחו לגבור עליה בבעיטות הכרעה מ-11 מטר לאחר קרב עיקש.

כאמור, לאחר כל הדרך הזו, ביום רביעי השתיים תיפגשנה בגמר. מכבי תל אביב רוצה לזכות בתואר עונה שנייה ברציפות ומכבי חיפה תנסה לעשות זאת לראשונה מזה 11 שנה.

הוסיפו תגובה