מכבי חיפה הבטיחה הישארות, מכבי ת"א עצרה את רצף ההפסדים

מחזור 30 בפלייאוף התחתון ו-31 בעליון: ק''ש הבטיחה גם כן את ההישארות, אשקלון הסתבכה עם הפסד לעכו

המחזור ה-30 בפלייאוף התחתון וה-31 בעליון יצאו הערב לדרך עם ארבעה מפגשים. מספר קבוצות תחתית רצו להבטיח את ההישארות בליגה כשבמקביל, הפועל אשקלון קיוותה להתקרב אל אלו שמעליה ובכך להשאיר לעצמה סיכוי לשרוד. בצמרת, מכבי תל אביב ניסתה לעצור את רצף ארבעת ההפסדים שלה ולהרחיק את מכבי נתניה שמאיימת לה על המקום הרביעי.

הפועל קרית שמונה אירחה את בני סכנין. המארחים פתחו בסערה וכרבע שעה מהפתיחה כבר עלו ליתרון משער אדיר של עומר לקאו. שתי דקות בלבד לאחר מכן, מוחמד שכר פרץ פנימה, העביר כדור רוחב ואיסמעיל ריאן הכפיל את התוצאה. ק"ש ניצחה ובכך הבטיחה סופית את ההישארות בליגת העל.

מכבי חיפה יצאה למשחק חוץ באצטדיון המושבה מול מכבי פתח תקווה. הירוקים עלו ליתרון בשלב מוקדם של המחצית השנייה לאחר מהלך יפה של סינטיהו סלליך, שמסר רוחב טוב לשלומי אזולאי והקשר כבש מקרוב. זה היה גם השער היחיד במשחק ובכך חיפה מנצחת וכמו ק"ש, הבטיחה גם כן את ההישארות.

הפועל אשקלון אירחה את הפועל עכו לקרב תחתית חשוב. האורחים לא בזבזו זמן וכבר אחרי 13 דקות בן אז'ובל דחק מקרוב, אחרי שגבי קניקובסקי גלגל את הכדור לכיוון השער. במחצית השנייה, הצפוניים הכפילו את היתרון: דודו ביטון מסר לאליקו באלה שהתנער מהשומר שלו ושלח בעיטה חזקה פנימה. התוצאה נשמרה עד הסיום ועכו מנצחת לראשונה אחרי תשעה משחקים. הדרומיים מסתבכים והפער ממ.ס.ע אשדוד, לה משחק חסר, נותר ארבע נקודות.

במשחק היחיד הערב במסגרת הפלייאוף העליון, מכבי תל אביב אירחה את בני יהודה תל אביב. המשחק התעורר במחצית השנייה – עומר אצילי ניגש לבעוט בעיטה חופשית על סף הרחבה ושלח כדור נפלא לחיבורים של אמיליוס זובאס. בדקה ה-68 רועי גורדנה ראה את הכרטיס האדום ובני יהודה נשארה בעשרה שחקנים. ארבע דקות לאחר מכן, המארחים ניצלו את היתרון המספרי: אבי ריקן השתלט על כדור בתוך רחבת הכתומים ומסר לדור מיכה, שמקרוב כבש והכפיל את התוצאה. ניצחון ונקודות ראשונות לשחקניו של ג'ורדי קרויף בפלייאוף.

תמונה ראשית: האתר הרשמי של מכבי חיפה

הוסיפו תגובה