ב"ש תתארח אצל מכבי ת"א במשחק המרכזי

מחזור 28 בפלייאוף התחתון ישוחק מחר ו-29 בעליון בימים ראשון ושני: בית''ר תנסה לצמצם את הפער מהפסגה

המחזור ה-28 בפלייאוף התחתון ישוחק מחר (שבת) במלואו. הפועל אשקלון, במידה ותנצח, יכולה לעלות מעל הקו האדום במקרה שמ.ס.ע אשדוד תפסיד. השאר ינסו להמשיך להתרחק מאיזור הסכנה. כמו כן, בימים ראשון ושני ישוחקו שלושה משחקים במסגרת המחזור ה-29 בפלייאוף העליון. מכבי תל אביב תנסה לנצח בביתה את הפועל באר שבע ולשמור על חלום האליפות חי. במקביל, בית"ר ירושלים והפועל חיפה זקוקות גם הן לניצחון כדי לא להישאר מאחור במירוץ.

במפגש שיפתח את משחקי השבת תארח מכבי פתח תקווה את הפועל קרית שמונה באצטדיון המושבה, בשעה 17:00. שתי הקבוצות מובילות את הפלייאוף התחתון וקרובות מאוד להבטיח סופית את ההישארות. כל אחת מהן תרצה את הניצחון על מנת לעשות זאת בהקדם.

הפועל רעננה תארח את הפועל עכו בשעה 19:10. לאורחים, שמגיעים מהמקום האחרון בטבלה, נותר עדיין סיכוי תיאורטי להישאר בליגה. אך על מנת לעשות זאת, הם יהיו חייבים לעלות על מסלול הנצחונות. אצל האדומים כרגע המצב יותר רגוע, כאשר הם נמצאים במרחק של תשע נקודות מאיזור הסכנה. כדי לשמור על המצב כך, תצטרך הקבוצה מהשרון לא למעוד.

בשעה 20:00 תארח הפועל אשקלון את בני סכנין. הדרומיים ממוקמים מתחת לקו האדום וחייבים להתעורר אם הם מעוניינים להישאר בליגה. מסאי דגו עדיין לא רשם ניצחון כמאמן הקבוצה וזה הזמן שלו להעיר את שחקניו, לפני שיהיה מאוחר מדי. הצפוניים לעומתם, בדומה לפ"ת וק"ש (לשלושתן אותו מספר נקודות), קרובים להבטיח הישארות וינסו גם הם לעשות זאת כמה שיותר מהר.

במפגש שיחתום את משחקי השבת תארח מ.ס.ע אשדוד את מכבי חיפה. המארחים ממוקמים שלוש נקודות בלבד מעל הקו האדום ובמידה שיפסידו, יכולים למצוא את עצמם מתחתיו כבר בסיום המחזור הזה. הירוקים לעומתם, נמצאים במרחק של עשר נקודות ממנו וכדי לשמור את הסטאטוס קוו, לא כדאי להם למעוד.

ביום ראשון ייצא לדרך המחזור ה-29 בפלייאוף העליון. המשחק שיפתח אותו יפגיש את הפועל חיפה ומכבי נתניה באצטדיון סמי עופר. האדומים מגיעים אחרי התבוסה לבני יהודה תל אביב ביום רביעי האחרון וירצו לצבור נקודות בכדי לא לתת לאורחים להתקרב אליהם מצד אחד ואולי גם לחזור למאבקים על הפסגה מהצד השני. הצהובים, שקיבלו בשבוע האחרון מאופ"א את האישור המיוחד לשחק במפעלים האירופיים, חולמים לגנוב את המקום הרביעי מהמארחים. הם יגיעו אחרי הניצחון המשכנע על מכבי ת"א וינסו להמשיך את היכולת הנפלאה מאותו משחק.

במשחק השני באותו ערב, תארח בית"ר ירושלים את בני יהודה תל אביב באצטדיון טדי. הצהובים מהבירה פספסו הזדמנות לעלות למקום הראשון ביום רביעי האחרון וכדי שהפועל באר שבע לא תברח להם במאבק האליפות, אסור להם לאבד אף נקודה. הכתומים לעומתם, במצב רגוע יותר ובאים בעיקר להנות. הם עשו זאת יפה מאוד מול הפועל חיפה וינסו לשחזר את היכולת גם כאן. אם בעזרת רצף טוב, יצליחו שחקניו של יוסי אבוקסיס להתקרב למקום שמוביל לאירופה, זה יהיה הבונוס בשבילם על עונה מצוינת.

מכבי תל אביב תארח את הפועל באר שבע במסגרת המשחק המרכזי שיסגור את מפגשי המחזור. הצהובים יגיעו אחרי התבוסה למכבי נתניה שהרחיקה אותם עד כדי שמונה נקודות מהמוליכה. זו ההזדמנות הגדולה שלהם לחזור לתמונה ולצמצם את הפער וכדי שזה יקרה, הם יצטרכו לשפר את היכולת מאותו משחק שהיה ביום שלישי האחרון. הדרומיים, שנשארו בלתי מנוצחים באצטדיון טוטו טרנר בליגה, במשחק ה-50 ששוחק בו, יגיעו מהפסגה ותלויים אך ורק בעצמם. אם הם ימשיכו לנצח, הם יניפו בפעם השלישית את צלחת האליפות. על מנת לצלוח את המסע הארוך הזה, יהיו חייבים השחקנים של ברק בכר לעבור את המשוכה הקשה בדמות היריבה מת"א.

הוסיפו תגובה