ארז כלפון מונה לתפקיד יו"ר מנהלת הליגות לכדורגל

כלפון: "עבורי כדורגל הוא לא רק ספורט, הוא גשר בין עולמות וכלי שמחבר בין פריפריה למרכז ובין יהודים לערבים". היו"ר היוצא, אורן חסון: "הייתה זו חוויה עסקית מאתגרת, מעניינת ומהנה ואני חש תחושת סיפוק על כברת הדרך"

ארז כלפון מונה היום (ה'), פה אחד ע"י הדירקטוריון, לתפקיד יו"ר מנהלת הליגות לכדורגל.

בתקופה הקרובה יבצע כלפון הליך חפיפה עם היו"ר הנוכחי, אורן חסון, שהיה המנכ"ל הראשון של המנהלת ושמכהן כיום בתפקיד יושב ראש מנהלת הליגות.

ארז (47), נשוי ואב לשניים, מחזיק בתואר MA במנהל ומדיניות ציבורית מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ותואר BA במדעי החברה ותקשורת מאוניברסיטת בר-אילן. כיום משמש כלפון כיו"ר קבוצת החברות קצא"א בתחומי האנרגיה והתשתיות וכיו"ר דירקטוריון דוראד אנרגיה, המשווקת חשמל לשוק הפרטי באמצעות תחנת כוח פרטית הגדולה מסוגה בישראל והאחראית על כ -7% מסך כושר הייצור של החשמל בישראל ובהיקף של מליארדי ₪.

בין תפקידו בעבר ניתן לציין את עבודתו כראש מטה האוצר בשנים 2015-2016, עבודתו כמנכ"ל משרד לקליטת עלייה בשנים 2006-2009 בתקציב שנתי של 1.5 מיליארד ₪ , הוביל את הרפורמה במיסים לעולים חדשים ותושבים חוזרים, במסגרתם שבו כ- 12,000 תושבים חוזרים בשנים 2007-8 (המהווה גידול של כ-300% ביחס לשנים קודמות).

בין השנים 2001 ועד 2006 עבד כיועץ בכיר של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון ז"ל במסגרת תפקידו היה אחראי על הקשר לרשויות מקומיות ברחבי הארץ וחבר בפורום החווה.

ארז כלפון, יו"ר המנהלת: "לבקשת ראשי הקבוצות החלטתי להירתם למשימה הלאומית ולהוביל את מנהלת הליגות לכדורגל בישראל בשנים הבאות.

עבורי כדורגל הוא לא רק ספורט, הוא גשר בין עולמות, הוא כלי שמחבר בין פריפריה למרכז ובין יהודים לערבים. ספורט בכלל וכדורגל בפרט הם כלים בלתי רגילים להקניית ערכים מגיל צעיר וחינוך למצוינות. כדורגל הוא מהמקומות הבודדים בהם לכולם יש הזדמנות שווה, טובי השחקנים בעולם הגיעו מהשכבות החלשות ועלו לגדולות.

יחד עם הממשלה, ההתאחדות לכדורגל, ראשי הקבוצות, זכייני השידור, הספונסרים, השחקנים והכי חשוב – האוהדים נוביל במאמץ משותף את הכדורגל הישראלי למחוזות חדשים וטובים יותר, ונחזיר אותו למרכז הבמה וסדר היום הציבורי, שם מקומו.

אני רוצה להודות ליורם באומן ואורן חסון על הקמת ובניית המוסד החשוב הזה, העבודה הטובה, הקשה והמקצועית שעשו עד היום מאפשרת להמשיך ולקדם את הכדורגל בישראל".

היו"ר היוצא, אורן חסון: לאחר כ–4 שנים במנהלת הליגות בקשתי לסיים את תפקידי ולצאת לדרך חדשה.

הייתה זו חוויה עיסקית מאתגרת, מעניינת, ומהנה ואני חש תחושת סיפוק על כברת הדרך שבאה לידי ביטוי בהצלחה הכלכלית, בקידום התשתיות (לרבות האצטדיונים הוותיקים) ויצירת דפוסי ניהול מוקפדים ובדרך של שקיפות.

אני מודה לבעלי המועדונים על הבעת האמון הגורפת לאורך כל הדרך שסייעה להגיע להישגים אלו.

כמו כן, אני מודה לכל השותפים לדרך: ההתאחדות לכדורגל, זכייני השידור, המועצה להסדר ההימורים בספורט, משרדי הממשלה ובעיקר למשרד התרבות והספורט, שמסייע לממש את החזון של קידום הכדורגל הישראלי.

אני מבקש לברך את ארז כלפון ולאחל לו הצלחה גדולה בתפקידו כיו"ר המנהלת.

המנהלת נמצאת בעידן של התחדשות ויחד עם המנכ"ל ניקולס לב, אני משוכנע כי הם ביחד ימשיכו להצעיד את המנהלת בהצלחה ויעמדו בפני המשימות והאתגרים שעוד עומדים לפניה.

לא אוכל לסיים לפני שאבקש להודות בנימה אישית ליורם באומן, מייסד המנהלת, השותף הקרוב והמשפיע בעיצוב דרכה ובהישגי המנהלת.


צילום: טל גבעוני, מנהלת הליגות לכדורגל

הוסיפו תגובה