הזווית הסטטיסטית: על הניצחון של מכבי ת"א נגד מכבי נתניה

שחקניו של ג'ורדי קרויף צמצמו את הפער מהפסגה, הצמרת צמודה ודרמטית, אתר "הזווית" מסכם את המשחק המרכזי

מכבי תל אביב סיימה את המחזור ה-17 בניצחון גדול על מכבי נתניה במשחק המרכזי, הפער מהפסגה עומד על שתי נקודות בלבד והצמרת בוערת. לפניכם הסיכום של אתר "הזווית" – בלוגרים שכותבים על הענף שכולנו אוהבים, בהתבסס על מערכות הסטטיסטיקה של המנהלת. 

1. משחק על 5 נקודות. ערב המחזור, עמד הפער בין מכבי ת"א למכבי נתניה, שנמצאת מקום אחד מתחתיה בטבלה, על 5 נקודות. אותו הפער עמד בין מכבי ת"א להפועל ב"ש לאחר שהתברר כי האחרונה סיימה בתיקו את משחקה מול בני יהודה, במשחק הראשון מאז מרץ 2016 שהיא אינה מבקיעה בטוטו טרנר.

2. שניה לפני שהקבוצות עלו לדשא הן הובילו את הליגה באיומים על השער – 16.9 איומים בממוצע למכבי ת"א ו-16.2 איומים למכבי נתניה. הפער בין התקפות הקבוצות בא לידי ביטוי במשחק אמש כאשר מכבי ת"א הגיעה ל-19 איומים בעוד היהלומים איימו על שערו של ראיקוביץ' שלוש פעמים בלבד.

3. אך כדי לנצח לא מספיק לאיים על השער, צריך לכוון למסגרת. עד אתמול מכבי ת"א הייתה שמינית (!) בליגה עם כ-40% דיוק בבעיטה לעבר המסגרת. נתניה לעומתה הייתה שנייה. אמש התהפכו היוצרות, כאשר מכבי ת"א בעטה 7 פעמים למסגרת ואילו נתניה לא הצליחה להגיע למסגרת השער ולו פעם אחת.

4. שניים מתוך שלושת האיומים על שערה של מכבי ת"א היו של אביב אברהם. שחקנה הצעיר של נתניה ממשיך ביכולת הנהדרת שלו, כאשר למעלה מ-11% מהאיומים של נתניה על שער יריבותיה מגיעים מרגליו. אברהם לא רק בועט, אלא גם רץ – אמש הוא הוביל את נתניה עם 76 ריצות מהירות, והוא מקום 8 בליגה בנתון זה. כאשר הוא מבלה מעל 35% מהזמן שלו על המגרש בריצה, אביב אברהם הוא מועמד רציני לתואר תגלית העונה.

5. אבל קשה להתייחס לנתונים של המשחק אתמול מבלי להתייחס לאירוע ששינה את המשחק – הפנדל המפוקפק למכבי ת"א והכרטיס האדום לקובי מור. אמנם הפנדל כנראה שלא צריך היה להישרק, אך ברגע שהוכרע כי הייתה עבירה (בצדק או שלא), האדום לשחקן האחרון הוא בלתי נמנע. שני האירועים היו אמורים לשנות את תכנית המשחק של דראפיץ', אך זה המשיך לשחק עם שני חלוצים, דבר שהיה בעוכריו בדקות האחרונות של המשחק.

6. שלושה פנדלים הוענקו העונה למכבי ת"א, כששניים מהם הוחטאו (ללא הפנדל החוזר נגד סכנין). בכל העונה שעברה הוענקו למכבי ת"א 7 פנדלים והיא החטיאה את אותה הכמות. את הליגה אגב הובילה הפועל ב"ש עם 14 פנדלים שנשרקו לטובתה, כשהיא מחטיאה ארבעה. העונה, טרם נשרק פנדל לטובת האלופה, דבר שאולי מעיד על הירידה בנוכחות שלה ברחבה.

7. אם כבר עסקנו בדקות האחרונות למשחק, המשחק אמש היה העתק כמעט מושלם למשחק מיום שבת, בו מכבי ת"א התקשתה מול מ.ס בני ממב"ע, אך עם כניסתו של ברק יצחקי הבקיעה שלושה שערים ב-15 דקות כשיצחקי מתכבד בגול הראשון.

8. אחת הסיבות המרכזיות להפסדה של נתניה אמש, מלבד הכרטיס האדום כמובן, הייתה חסרונו המורגש של דיא סבע. סבע הכשרוני אינו רק מלך השערים של הקבוצה (והליגה) הוא גם השחקן שרץ הכי הרבה ומאיים הכי הרבה על שער היריבה בנתניה. במשחקו אמש רשם 0 איומים על השער, במשחק שכנראה יעדיף לשכוח.

9. מאז שהגיע קרויף למכבי תל אביב בשנת 2012, מכבי נתניה טרם ניצחה את מכבי ת"א בליגה. שתי הקבוצות נפגשו 12 פעמים, כאשר התל אביבים ניצחו 9 פעמים ו-3 פעמים נפרדו הקבוצות בתיקו.

10. מאז התיקו עם מכבי פתח תקווה באמצע דצמבר, מכבי ת"א כבר עם 7 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, 4 מהם בליגה. 7 נקודות הפרש מבאר שבע הצטמצמו ל-2 נקודות בלבד, והחבורה של קרויף נראית טוב יותר ממשחק למשחק. כמה טוב יותר? בארבעת המחזורים האחרונים מסרו הצהובים בממוצע למעלה משבע מסירות מפתח במשחק, לעומת שתי מסירות מפתח בלבד בממוצע בארבעת המחזורים שקדמו להם.

11. במחזור הבא תארח הפועל באר שבע את הפועל חיפה, בקרב שהמנצחות בו עשויות בכלל להיות בית"ר ירושלים ומכבי ת"א. הצמרת הצמודה בעולם ממשיכה להיות דרמטית ביותר.

הוסיפו תגובה