אלוף האלופים 22/23: מכבי חיפה נגד הפועל ב"ש

אלופת המדינה תארח את מחזיקת הגביע בסמי עופר (שבת, 20:30), בקרב על התואר הראשון לעונה. לקראת המשחק: העונה של שתי הקבוצות והדרך שלהן להתמודדות על התואר

מכבי חיפה והפועל באר שבע ייפגשו בשבת הקרובה למשחק הרשמי הראשון של עונת 2022/23 בליגת ONE ZERO – אלוף האלופים. כידוע, המשחק המפגיש בין אלופת המדינה למחזיקת הגביע.

הירוקים, שהניפו צלחת שנייה ברציפות, זכו בתואר הנכסף אחרי מרוץ צמוד לאורך רוב העונה עם ב"ש, כאשר בשליש האחרון של העונה ניצלו מעידות של האדומים ופתחו פער בצמרת, בדרך להבטחת המקום הראשון. למרות שבחלק האחרון של העונה שחקניו של ברק בכר איבדו נקודות, הקבוצה של אליניב ברדה לא השכילה לבצע מהפך בפסגה.

במהלך הקיץ מכבי חיפה צירפה מספר שחקנים לשורותיה, כאשר הבולט שבהם הוא החלוץ פרנטזי פיירו. בנוסף מי שחזר ללבוש ירוק הוא ניקיטה רוקאביצה, שאת העונה שעברה העביר אצל האדומים מהנגב שם כבש 10 שערים והוסיף שני בישולים. שחקנים נוספים שהצטרפו לשורות האלופה: פייר קורנו, דניאל סונדגרן ויינון אליהו. מנגד, מכבי חיפה נפרדה ממספר שחקנים, ביניהם טאלב טוואטחה, מיקאל אלפונס, חוסה רודריגז וגודסווי דוניו.

לגביע חוקים משלו: בניגוד לקרב על הצלחת, הפועל ב"ש לא ויתרה עד הרגע האחרון וכידוע זכתה בגביע המדינה לאחר דו קרב פנדלים דרמטי מול מכבי חיפה בגמר באצטדיון טדי. כזכור, ב"ש עלתה ליתרון במחצית הראשונה מרגליו של האס שלה בעונת 21/22 רמזי ספורי, אך ספגה שוויון עם תחילת המחצית השנייה. רותם חטואל, הכוכב של האדומים בחלק האחרון של העונה ובגביע בפרט, העלה את האדומים שוב ליתרון עם נגיחה מקרוב, אך הירוקים שוב חזרו לקראת הסיום בזכות שער עצמי של מיגל ויטור. לאחר 120 דקות המשחק הלך לפנדלים, שם האדומים יצאו עם ידם על העליונה (ועל הגביע) לאחר הופעה הירואית של עומרי גלזר בין הקורות.

בדרך לגמר ב"ש גברה על מכבי נתניה בשמינית הגמר, הדיחה את מכבי פ"ת ברבע הגמר, וניצחה את מכבי ת"א בחצי הגמר בבלומפילד 1:3.

גם הקבוצה של אלונה ברקת ביצעה מספר שינויים עד כה, כאשר צירפה לשורותיה את תומר חמד שחזר לארץ אחרי 11 שנים מעבר לים. בנוסף, שי אליאס, קשר הפועל ת"א, הצטרף גם הוא לשורות האדומים מהנגב. שחקנים נוספים שהצטרפו לשורות מחזיקת הגביע: יוני סטויאנוב, מועתסם עיסאווי ונתנאל חגני.

מי לאחר משחק אלוף האלופים, שתי הקבוצות ייצגו את ישראל במוקדמות אירופה, כאשר מכבי חיפה תפגוש את אולימפיאקוס היוונית במוקדמות ליגת האלופות (20.7, גומלין כשבוע לאחר מכן). הפועל ב"ש שתשחק במוקדמות הקונפרנס ליג תפגוש את המנצחת במשחק בין דצ'יץ' המונטנגרית לבין דינמו מינסק מבלארוס.

בעונת 21/22 שתי הקבוצות נפגשו שש פעמים (ארבע בליגה, פעם אחת בגמר גביע הטוטו ופעם אחת בגמר גביע המדינה). במסגרת הליגה כל קבוצה ניצחה פעמיים, בגמר גביע הטוטו ניצחו הירוקים וכאמור בגמר גביע המדינה ב"ש זו שחגגה בסיום. איך זה ייגמר הפעם?

הוסיפו תגובה