מכבי ת"א-ב"ש במשחק המרכזי

קרב על הכרטיס לאירופה בפלייאוף העליון, אשדוד וסכנין ינסו להתקרב לחוף מבטחים

מחר יצא לדרך המחזור ה-30 בליגת ג'פניקה עם ארבעה משחקים. הפלייאוף התחתון צפוף מאוד, כאשר בין המקום ה-7 למקום ה-12 מפרידות שלוש נקודות בלבד. כל משחקיו יערכו מחר ויהיה מסקרן לראות כיצד יראה איזור זה של הטבלה בסיום יום המשחקים. בשעה 18:00 יחלו שני מפגשים: הפועל תל אביב תארח באצטדיון המושבה את הפועל קריית שמונה. האדומים ספגו הפסד ביתי השבוע ופספסו הזדמנות להתקרב להבטחת ההישארות בליגה. כעת, הם ינסו לעשות את הצעד הזה במפגש מול הצפוניים על מנת לא למצוא את עצמם לפתע קרובים לאיזור הסכנה. האורחים לעומת זאת, למרות ניצחון במחזור האחרון, כן נמצאים שם ויודעים שמכאן אסור להם למעוד. איבוד נקודות במשחק הזה והם עלולים לראות את הקו האדום קרוב מתמיד. במשחק המקביל, הפועל חיפה תארח את הפועל רעננה. שתי נקודות מפרידות בין שתי הקבוצות, שיודעות שהמשחק הזה יקבע לאן מועדות פניהן – הקבוצה שתפסיד תיגרר למאבקי התחתית הקשים ואילו זו שתנצח תקבל אוויר לנשימה לקראת הבטחת הישארות סופית.

מצב זהה יהיה גם במפגש שינעל את משחקי השבת, בין בית"ר ירושלים למכבי פתח תקווה באצטדיון טדי. הצהובים מהבירה ינסו לייצר מומנטום חיובי אחרי הניצחון שהשיגו ביום שני האחרון ולשמור את עצמם רחוקים מהקו האדום. המלאבסים, שנמצאים נקודה אחת מתחתם, יבואו במטרה לסכל את המשימה הזו ולהיות בעצמם אלו שנשארים רחוקים מהתחתית. בתווך, מ.ס.ע אשדוד תארח באצטדיון הי"א את בני סכנין לקרב בין השתיים שנמצאות מתחת לקו האדום. יתכן שזה כבר מאוחר מדי עבור שתיהן, אך אם לא, הן יודעות שזו ככל הנראה ההזדמנות האחרונה להתקרב לחוף מבטחים וזו שתפסיד במשחק הזה, כנראה תחרוץ את גורלה. 

ביום ראשון גם הפלייאוף העליון יצטרף למחזור ה-30, כאשר ב-19:00 הפועל חדרה תארח באצטדיון נתניה את בני יהודה תל אביב. שתי הקבוצות נמצאות בתחתית הצמרת, הכתומים מצידם יודעים שניצחון, בתוספת מעידה של אחת הקבוצות שמעליהם, יכול לקרב אותם אולי למקום אשר מוביל לאירופה בסיום העונה ובנוסף, גבוה יותר מזה בו סיימו את העונה שעברה. מנגד, האדומים עצרו במשחקם האחרון רצף שלילי של שבעה משחקים ללא ניצחון ולמרות שמבחינתם המקום באירופה נראה פחות ריאלי כרגע, הם ירצו לסיים את העונה הנפלאה שלהם בטעם טוב ולייצר מומנטום חיובי.

 

בשעה 20:30 באותו הערב, מכבי חיפה תארח באצטדיון סמי עופר את מכבי נתניה. זהו משחק מאוד חשוב עבור שתי הקבוצות, שכן שתיהן עם מאזן נקודות זהה וצמודות אחת לשנייה בטבלה, כאשר הפרש שערים הוא הדבר היחיד שמבדיל ביניהן כרגע. גם הירוקים וגם הצהובים רוצים את הכרטיס לאירופה וניצחון במשחק הזה יעזור להם לפתוח פער של שלוש נקודות ולהפוך את המשימה לתלויה אך ורק בהם. דבר נוסף אשר משותף לשתי הקבוצות, הוא העובדה שהן עדיין ללא ניצחון במסגרת הפלייאוף העליון וכל אחת מהן תרצה להשיג אותו במפגש המשמעותי הזה.

ביום שני ינעל המחזור עם המשחק המרכזי, בו מכבי תל אביב תארח את הפועל באר שבע. האלופה משיכה לשמור על עמודת ההפסדים בסטטיסטיקה העונתית שלהם עם הספרה 0 וכך הם גם ינסו לעשות במשחק מול האלופה היוצאת. האדומים לא צפויים לעשות להם חיים קלים, מכיוון שהם נמצאים בתקופה נפלאה, בה רשמו שישה נצחונות בשבעת משחקיהם האחרונים והם יבואו במטרה להנחיל הפסד בכורה לצהובים ולהמשיך לבסס את עצמם במקום השני ואולי אפילו להגדיל את הפער במקרה שבו מכבי חיפה ומכבי נתניה תסיימנה בתיקו במפגש ביניהן.

הוסיפו תגובה