מכבי ת"א מתקרבת לאליפות

הצהובים גברו בביתם על חדרה, חמישייה להפועל ת"א. ניצחון לבני יהודה על מכבי חיפה, תיקו בין רעננה לסכנין

היום יצא לדרך המחזור ה-27 בליגת ג'פניקה, הראשון במסגרת משחקי הפלייאוף וזה בו נעשתה חניכה היסטורית של מערכת ה-VAR. המשחק שפתח אותו הפגיש את המוליכה מכבי תל אביב ואת הפועל חדרה באצטדיון נתניה, במשחק בו בוצע לראשונה בליגה הבכירה בישראל שימוש במערכת ה-VAR. בדקה ה-22 שופט המשחק שלום בן אברהם השתמש במערכת בפעם הראשונה, כשרצה לבדוק האם מגיעה למכבי תל אביב בעיטת עונשין מ-11 מטר ולאחר שסיים לבחון את האירוע, החליט לא לפסוק על פנדל. השימוש השני במערכת כבר הוביל להחלטה משמעותית יותר, כאשר עבירה של ג'ורג' פוצ'יבה על מאור קנדיל נבחנה על ידי בן אברהם, שהחליט על שליפת כרטיס אדום לשחקן האדומים. ארבע דקות מפתיחת המחצית הראשונה, הצהובים ניצלו את היתרון המספרי – יונתן כהן פרץ נהדר באגף שמאל, הרים לרחבה ואבי ריקן בעט מהאוויר טוב פנימה. חמש דקות לסיום הזמן החוקי של המשחק, ארון שוינפלד קיבל כדור על סף הרחבה, הסתובב ובעט נפלא לרשת בדרך להכפלת היתרון של קבוצתו. בסיום, המארחים השלימו חמישה נצחונות רצופים בפעם השלישית העונה, האדומים מנגד, עדיין ללא שערים מול המוליכה בשלושה מפגשים אשר נערכו ביניהם עד כה.

בשעה 18:00 משחק נוסף יצא לדרך ובו הפועל רעננה אירחה באצטדיון רמת גן את בני סכנין לקרב תחתית. לאחר 22 דקות של כדורגל, קייס גאנם כבש והעלה את המארחים ליתרון. האורחים לא נבהלו מהפיגור אליו נקלעו והצליחו לבצע מהפך בתוך פחות מרבע שעה החל מהדקה ה-55: תחילה, נשרק כדור עונשין מ-11 מטר לזכותם ושלומי אזולאי כבש מהנקודה הלבנה את השוויון. בדקה ה-69 הכדור הגיע למוחמד כליבאת, שבעט דרך כל הגנת רעננה פנימה והעלה את סכנין ליתרון. למרות זאת, הצפוניים לא הצליחו לשמור על היתרון ותשע דקות לסיום, כדור שהורחק מההגנה שלהם הגיע הישר אל יואב תומר, שמהאוויר בעט טוב פנימה ואיזן שוב את התוצאה. בסיום, ההקבוצות חילקו ביניהן את הנקודות, האדומים מהשרון סיימו באותה תוצאה בה במחזור הקודם, האורחים מנגד, רשמו את משחק החוץ השמיני ברציפות שלהם ללא ניצחון.

כרבע שעה לאחר פתיחת המשחק באצטדיון ר"ג, החל גם המפגש בין הפועל תל אביב למ.ס.ע אשדוד באצטדיון המושבה. בדקה ה-23 איסומעילה לינגנה ירד לגלישה מסוכנת, השופט אלון יפת הראה לו את הכרטיס האדום והאורחים נותרו בעשרה שחקנים. מאותו רגע ניתן האות לחגיגה של המארחים: הראשון לכבוש היה נריוס ואלסקיס, שעל סף סיום המחצית הראשונה העלה אותם ליתרון. במחצית השנייה החגיגה תפסה תאוצה, אחמד עאבד פתח עם שער שהכפיל את התוצאה, רמזי ספורי הגדיל את היתרון בדקה ה-73, שש דקות בלבד לאחר מכן קלאודמיר פריירה כבש הפך את זה לתבוסה עם בעיטה נהדרת שפגעה במשקוף וירדה פנימה ועידן כהן חתם את ההצגה עם שער נהדר מהאוויר. האדומים כבשו 12 שערים בשלושת המחזורים האחרונים, כאשר גם בשישייה מול מכבי פתח תקווה וגם הערב, הם עשו זאת עם כובשים שונים בכל אחד מהשערים. הדרומיים מנגד, ספג את הפסדם הגדול ביותר העונה.

ב-20:30 החל המפגש שנעל את משחקי השבת, בו מכבי חיפה אירחה באצטדיון סמי עופר את בני יהודה תל אביב לקרב צמרת במסגרת הפלייאוף העליון. בדקה ה-24 דולב חזיזה הגביה קרן נהדרת לתוך הרחבה ויאקוב סילבסטר התרומם מעל כולם כדי לנגוח פנימה את היתרון של הכתומים. קרוב לסיום המחצית הראשונה, מהלך בתוך רחבת הירוקים גרר בדיקה של שופט המשחק דוד פוקסמן במערכת ה-VAR, בסיומה קבע פנדל לזכות האורחים וכרטיס אדום לארנסט מאבוקה. סילבסטר ניגש אל הבעיטה, השלים צמד והכפיל את היתרון של קבוצתו. בחלק השני של המשחק השחקנים של יוסי אבוקסיס הצליחו לשמור על התצואה ובכך קטעו רצף של שלושה הפסדים. המארחים לעומת זאת, ספגו את הפסדם הראשון מאז המחזור ה-14.

הוסיפו תגובה