הדרבי של חיפה בשני

המחזור ה-24 בליגת ג'פניקה יחל מחר: הפועל חיפה תנסה לנצח את היריבה העירונית בפעם השנייה העונה ולחזור לשישייה הראשונה

מחר יצא לדרך המחזור ה-24 בליגת ג'פניקה עם ארבעה משחקים. במפגש שיפתח אותו, המוליכה מכבי תל אביב תארח את מכבי פתח תקווה באצטדיון נתניה. הצהובים ינסו להמשיך לשבור שיאים ובנוסף, לסיים לפחות את העונה הסדירה כשהם בלתי מנוצחים. אצל המלאבסים המצב הפוך, הם הפסידו במשחקם האחרון והוסיפו להסתבך בתחתית, כאשר כרגע הם ניצבים ארבע נקודות בלבד מעל הקו האדום. אם הם ירשמו הפסד נוסף, הם עלולים למצוא את עצמם קרובים מאוד למקום שמוביל בסיום העונה לליגה הלאומית.

קצת לאחר סיום המשחק בנתניה, יצא לדרך גם המפגש בין בני סכנין לבני יהודה תל אביב באצטדיון דוחא. המצב של האדומים הוסיף להחמיר במחזור האחרון והם כעת מסתכלים על כל הליגה מלמטה ורחוקים לא פחות משמונה נקודות מחוף מבטחים. גאורגי דרסיליה יחפש ניצחון בכורה כמאמן הקבוצה, במטרה להוציא אותה לדרך חדרה, לפני שיהיה מאוחר מדי. הכתומים מצידם יכולים במשחק הזה להבטיח לעצמם סופית את המקום בפלייאוף העליון ובמיוחד לאחר שהחזירו לעצמם את המקום השני, הם לא ירצו לאבד נקודות במשחק הזה.

בשעה 18:00 יחל המשחק בין הפועל תל אביב למכבי נתניה באצטדיון המושבה. האדומים מתקשים לשמור על יציבות ולהתרחק מאיזור הסכנה. נכון לכרגע, הם נמצאים רק ארבע נקודות מעל הקו האדום ואם יאבדו נקודות במשחק הביתי הזה, הם עלולים להסתבך ולמצוא את עצמם קרובים לתחתית. הצהובים מצידם נמצאים בתקופה טובה ויוכלו לעשות צעד משמעותי מאוד בדרך להבטחת מקומם בין ששת הראשונות לקראות חלוקת הליגה. כשבמאזנם שישה משחקים רצופים ללא הפסד, ינסו היהלומים להמשיך את המומנטום החיובי גם מול השחקנים של קובי רפואה.

במפגש שינעל את יום המשחקים בית"ר ירושלים תארח באצטדיון טדי את הפועל רעננה. שתי הקבוצות היו קרובות לעמדה ממנה יוכלו להיכנס אולי לשישייה הראשונה בסיום העונה הסדירה, אך בעקבות תוצאות לא טובות הן כעת רחוקות משם והחלום נראה מעט פחות ריאלי. לשתיהן יש את אותו מספר נקודות ומעבר לניסיון להשאיר לעצמן סיכוי כלשהו להיכנס לשם בכל זאת, הן ירצו לקחת את הנקודות מהמשחק הזה כדי להגיע בעמדה טובה ולהתרחק מהתחית במקרה שיקחו חלק במשחקי הפלייאוף התחתון.

ביום ראשון שני משחקים נוספים ימשיכו את המחזור, כאשר במוקדם מביניהם הפועל קריית שמונה תארח את מ.ס.ע אשדוד. הצפוניים יגיעו עם שני הפסדים רצופים וארבעה משחקים סך הכל ללא ניצחון. הסיכוי שלהם להיכנס לפלייאוף העליון ירד משמעותית, אך הם ירצו לפחות לשבור את הרצף השלילי ולתפוס עמדה טובה במרכז הטבלה. המקרה של הדרומיים שונה והם נמצאים מתחת לקו האדום במרחק שגם ניצחון לא יעזור לכסות, גם אם יתר הקבוצות ימעדו. עם זאת, יש להם סיבה להיות מעודדים מכיוון שהם במומנטום חיובי, כאשר הם חיברו שני נצחונות רצופים והם יקוו להמשיך בדרך הזאת כדי לברוח בהמשך מהאיזור שמוביל לירידה ליגה.

בשעה 20:30 יחל המשחק הנוסף ובו הפועל חדרה תארח את הפועל באר שבע לקרב צמרת מעניין. שתי הקבוצות עם אותו מספר נקודות, צמודות אחת לשנייה בטבלה ורוצות מקום בפלייאוף העליון. המארחים נמצאים בתקופה לא טובה כשבמאזנם ארבעה הפסדים בחמשת משחקיהם האחרונים. ניסו אביטן והשחקנים שלו יודעים שזה הזמן שבו הם צריכים להתעורר, אחרת לאחר כל פתיחת העונה הנפלאה שלהם הם ימצאו את עצמם בסופו של דבר לוקחים חלק במשחקי הפלייאוף התחתון. גם הדרומיים לא מציגים יכולת מרשימה במשחקים האחרונים, אך במחזור האחרון הם ניצחו והם יקוו שזה יתן להם דחיפה לצאת לדרך חדשה וליצור רצף חיובי שיעזור להם להתמקם בסופו של דבר בין השישייה הראשונה.

ביום שני המחזור ינעל עם המשחק המרכזי, שיפגיש לדרבי מסקרן את שתי החיפאיות. במפגש הקודם ביניהן, האדומים יצאו כשידם על העליונה והירוקים היו בתקופה פחות טובה וממוקמים בחלק התחתון של הטבלה. כעת, לאחר שעברו הרבה מים בנהר, שתיהן מגיעות למשחק כשמכבי במצב טוב יותר ומציגה יכולת משכנעת לאחרונה. מקומם של השחקנים של מרקו בלבול בפלייאוף העליון כמעט מובטח והם יוכלו כבר במשחק הזה להבטיח אותו סופית. לעומת זאת, הפועל יצאה בשבוע האחרון מהשישייה הראשונה בעקבות ההפסד שלה לבני יהודה והם יודעים שאיבוד נקודות גם בדרבי הזה עלול להרחיק אותם כמעט לגמרי מהחלק העליון.

הוסיפו תגובה