מכבי ת"א חזרה לנצח

אחרי שתי תוצאות תיקו, הצהובים רשמו ניצחון בית מרשים. בני יהודה שוב כבשה רביעייה, אשדוד גברה על סכנין וחלוקת נקודות בין רעננה להפועל ת"א

הערב נפתח המחזור ה-23 בליגת ג'פניקה. במשחק שהוציא אותו לדרך אירחה הפועל רעננה באצטדיון רמת גן את הפועל תל אביב. המארחים, שעדיין לא ניצחו את האורחים במסגרת הליגה הבכירה, רצו לעשות זאת בפעם הראשונה ולברוח מהתחתית ואילו השחקנים של קובי רפואה רצו לרשום את ניצחון החוץ הראשון שלהם בליגה מאז מרץ 2017. בפועל, למעט שער של קייס גאנם שנפסל בעקבות נבדל ומצב טוב של נריוס ואלסקיס שהסתיים בבעיטה לקורה, שני הצדדים לא השכילו למצוא את הרשת ובפעם החמישית ברציפות במפגשים ביניהם, חילקו את הנקודות. הרענניים והתל אביביים נפרדו ללא שערים פעמיים העונה וזו הפעם השביעית העונה בה האורחים סיימו בתוצאה הזאת.

בשעה 18:00 משחק נוסף החל והפגיש באצטדיון הי"א לקרב תחתית מסקרן את מ.ס.ע אשדוד ובני סכנין. חמש דקות לפני הירידה למחצית, האורחים זכו לכדור עונשין מ-11 מטר ושלומי אזולאי ניצל אותו כדי להעלות אותם ליתרון. ארבע דקות מפתיחת המחצית השנייה, דן ביטון הגביה כדור נפלא לרחבה ועוביידה חאטב עשה תנועה יפה, כדי להגיע ולנגוח אותו פנימה. בחלק השני של המשחק המארחים הצליחו להשלים את המהפך, כשרומן הבראן נשלח קדימה ומול מחמוד קנדיל לא התבלבל ושלח את הכדור פנימה. ביטון רשם את הבישול השני שלו במשחק. הדרומיים שמרו על היתרון עד לסיום, חיברו שני נצחונות ליגה רצופים מאז ינואר 2017 וגברו על הצפוניים במשחק ליגה ביתי לראשונה מאז נובמבר 2008. סכנין מצידה רשמה משחק מספר 12 בליגה ללא ניצחון.

כרבע שעה לאחר פתיחת המשחק באשדוד, החל גם המפגש בין בני יהודה תל אביב להפועל חיפה באצטדיון המושבה. הכתומים הצליחו לעלות ליתרון מוקדם כשיאקוב סילבסטר סיים טוב מהלך קבוצתי יפה, אך בדקה ה-32 ראדו גינסארי העביר כדור רוחב מתוך הרחבה ואיציק עזוז כבש בטעות לשער קבוצתו ובכך מחק את ההובלה. השחקנים של יוסי אבוקסיס לא התרגשו ובדקה ה-38 דולב חזיזה פרץ לרחבה, ניסה להרים והכדור פגע בידו של עידן שמש. ארז פפיר הצביע על הנקודה הלבנה ושי קונסטנטין כבש והחזיר את היתרון לקבוצתו לאחר שבע דקות בלבד. בחצי השני, מתן בלטקסה שלח מסירה נפלאה בין שני שחקנים והשאיר את סילבסטר לבד מול ארנסטס שטקוס, החלוץ כבש את השני שלו במשחק והשלים צמד. בדקה ה-81 נשרק הפנדל השני במשחק, הפעם לטובת האורחים. גל אראל ניגש לבעוט, דייק וצימק את התוצאה. בעקבות השער המצמק, הכרישים יצאו קדימה במטרה להשוות והמארחים ניצלו את זה כדי לצאת למתפרצת, אותה סיים טוב עמית זנטי ונעץ את השער שקבע את תוצאת המשחק. בני יהודה כבשה שמונה שערים בשני המחזורים האחרונים והבטיחה לעצמה שבוע נוסף לפחות במקום השני. החיפאים רשמו משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון והם עלולים לאבד את מקומם בשישייה הראשונה בסיום המחזור.

במפגש שנעל את יום המשחקים, המוליכה מכבי תל אביב אירחה את הפועל קריית שמונה באצטדיון נתניה. כבר לאחר שבע דקות של משחק אלירן עטר העלה את הצהובים ליתרון, אחרי בישול של דור מיכה. עדיין בתוך המחצית השנייה, צ'יקו אופואדו קיבל כדור, שלח בעיטה, הכדור פגע בדרך במיכה ונכנס לשער. בחלק השני של המשחק, עטר ומיכה ביצעו דאבל פס נפלא בנגיעה, בסיומו החלוץ השלים צמד ונצמד למאוויס צ'יבוטה בראש טבלת הכובשים, של הליגה והקשר רשם את הבישול השני שלו במשחק והשתווה לואלון אחמדי בראש טבלת המבשלים. אחרי שתי תוצאות תיקו, הצהובים חזרו לנצח, כאשר הם כבשו הערב את כמות השערים שכבשו בשלושת משחקי הליגה האחרונים וכמו כן, זו הפעם השביעית ברציפות שהם גוברים על הצפוניים במסגרת הליגה. ק"ש מצידה, ספגה בפעם הראשונה העונה יותר משני שערים במשחק והשלימה בפעם השנייה ארבעה משחקים ללא ניצחון.

הוסיפו תגובה