פיתוח השחקן הצעיר

בתום ישיבה עם נציגי הקבוצות, המנהלת וההתאחדות סוכמו מספר דברים אשר יתרמו לקידום השחקנים הצעירים והכדורגל הישראלי

בפגישה משותפת של נציגי הקבוצות, מנהלת הליגות, ההתאחדות לכדורגל, המנהל הטכני של נבחרות ישראל, וילי רוטנשטיינר, אשר עסקה בסוגיית פיתוח השחקן הצעיר וקידום הכדורגל הישראלי, הוסכמו הנושאים הבאים:

• השחקנים הישראלים הצעירים שמסיימים גיל נוער, אינם זוכים למספיק דקות משחק ויש למצוא פיתרון שיאפשר לשתף שחקנים צעירים לצד שחקנים בוגרים בכדורגל המקצועני.
• נבחנו פתרונות שונים ומגמות מהעולם בשילוב צעירים והוסכם כי הקמת קבוצות בנות של שחקנים עד גיל 23 שיתחרו בליגה הלאומית הוא פיתרון עדיף על פני הקמת ליגת מילואים.
• בכדי ליצור איזונים ולאפשר זרימת שחקנים גם לקבוצות הפחות גדולות הוסכם כי בעיקרון שחקנים בגיל 23 ללא חוזה בקבוצת האם ישוחררו ויוכלו להשתלב בקבוצות הפחות גדולות.
• כן הוסכם כי צריך למצוא איזון כלכלי לקבוצות הליגה הלאומית כאשר חלק מהפתרון יבוא מהפחתת הסכומים המגיעים לקבוצות ב' בגין זכויות שידור, טוטו וכו'.
• בכדי להניע את המהלך יש לבחון פתרון אשר ישלב הקמת ליגה ארצית חצי-מקצוענית תווך פיצוי חד פעמי לקבוצות היורדות בתום עונת המשחקים הראשונה.
• צוות משותף של המנהלת וההתאחדות ידון בהקדם בפתרונות אשר יאפשרו קידום הפתרון באופן מידי.

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון: "אני שמח על ההתקדמות המשמעותית היום שנעשתה בישיבה המשותפת לקבוצות, ההתאחדות ולמנהלת. אני מאמין כי האנרגיות החיוביות מהפגישה יתורגמו לשינוי משמעותי לטובת השחקן והכדורגל הישראל. התחלנו את העונה עם מהפכה של ממש בהפיכת הליגה הלאומית לליגה ישראלית באמצעות הפחתת מספר הזרים ועידוד הקבוצות לשלב שחקנים ישראלים. היום הסכמנו על עקרונות שיאפשרו לפתח את השחקן הישראלי הצעיר במסגרת המועדון שלו ולקדם את הכדורגל הישראלי".

יו״ר ההתאחדות, משה זוארץ: ״פיתוח השחקן הישראלי הצעיר ומציאת הדרכים הנכונות לקידומו הם תנאי הכרחי להצלחת הכדורגל שלנו. יש לנו בעיות ייחודיות, אבל ישנן גם הזדמנויות לשנות את המצב הנוכחי. שילוב הכוחות של ההתאחדות ומנהלת הליגות וההסכמות על דרכי הפעולה יצמיחו קרקע טובה מזאת הנוכחית ויתרמו לשיפור הכרחי שאין ספק לגבי נחיצותו. החובה שלנו היא לחשוב כל הזמן על טובת השחקנים והענף ואני משוכנע כי כבר בזמן הקרוב נתחיל ביישום התכניות שיתרגמו הלכה למעשה את החשיבה הפורה ואת שיתוף הפעולה בדרך לעתיד נכון וטוב יותר".

הוסיפו תגובה