המוליכה ניצחה את השנייה והגדילה את הפער

מכבי ת"א לקחה את 3 הנק' מול בני יהודה בזכות צמד נפלא של יונתן כהן, יתר המפגשים הסתיימו ללא הכרעה

הערב יצא לדרך המחזור ה-13 בליגת ג'פניקה עם ארבעה משחקים. במפגש שפתח אותו, מכבי חיפה אירחה את הפועל קריית שמונה. האורחים עלו במחצית הראשונה ליתרון לאחר שער של חוחרה מורסיו, אחרי הכנה של מלך הבישולים של הליגה עד כה – ואלון אחמדי. במחצית השנייה הירוקים הצליחו לבצע מהפך: תחילה סאן מנחם כבש בנגיחה מתוך הרחבה ולאחר מכן שלומי אזולאי הוסיף שער משלו, הראשון שלו העונה. אלא שאז, עמוק בתוך תוספת הזמן, שוער ק"ש, דזיוגאס ברטקוס, עלה לכדור קרן אחרון של קבוצתו והצליח בנגיחה לקבוע שוויון. בזכות השער של השוער, קריית שמונה קטעה רצף של שלושה הפסדים. הירוקים לעומת זאת, כבר שישה משחקים ללא ניצחון בסמי עופר.

עם סיום המשחק בחיפה, נשרקה שריקת הפתיחה למפגש בין מ.ס.ע אשדוד למכבי פתח תקווה באצטדיון הי"א. קצת לפני הירידה למחצית, יובל יעקובוביץ' כבש שער פשוט נפלא, מבישול של דין דוד. במחצית השנייה מנור סולומון הוסיף שער יפה משלו אחרי עוד דריבל נפלא והשווה את התוצאה, שנשמרה עד לסיום. המארחים ניצחו רק פעם אחת מתוך עשרת המשחקים האחרונים שלהם, המלאבסים עם תיקו שלישי ברציפות ושביעי סך הכל העונה.

בשעה 18:15 משחק נוסף החל: הפועל באר שבע אירחה את בני סכנין באצטדיון טוטו טרנר. בחלק הראשון של המשחק, בן שהר סחט פנדל, ניגש לבעוט אותו בעצמו ודייק מהנקודה הלבנה בדרך ליתרון של הדרומיים. בדקה ה-61 איהאב שאמי ספג כרטיס צהוב שני והשאיר את האורחים בעשרה שחקנים. כשהיה נדמה שהמארחים לוחצים כדי לנצל את היתרון המספרי, הגיע דווקא פנדל והפעם לצד השני. שלומי אזולאי ניגש לבעוט, כבש וקבע חלוקת נקודות בנגב. זו הפעם החמישית העונה שב"ש לא משכילה לנצח משחק בו הייתה ביתרון. מן העבר השני, סכנין יצאה ללא הפסד מטוטו טרנר לראשונה מאז מרץ 2016.

המשחק האחרון ליום זה הפגיש את שתי הראשונות בטבלה, בני יהודה תל אביב ומכבי תל אביב, לקרב ראש בראש באצטדיון המושבה. המוליכה לא הייתה צריכה הרבה זמן כדי לעלות ליתרון משמעותי – כבר בדקה ה-14 אלי דסה רשם את הבישול החמישי שלו העונה כאשר הכין ליונתן כהן והאחרון כבש את השער הראשון במשחק. שלוש דקות בלבד לאחר מכן, איתי שכטר כבש לראשונה מאז המחזור הרביעי והוריד את הצהובים-כחולים למחצית ביתרון מבטיח. מי שיצאו נחושים יותר לחלק השני היו הכתומים, שבדקה ה-57 הצליחו לצמק בזכות שער של שי קונסטנטין, אבל אז הגיע יונתן כהן, השלים צמד עם שער מדהים והעניק ניצחון לצד הצהוב של העיר. מכבי ת"א סגרה סיבוב עם 33 נקודות מ-39 אפשריות (84.6%) וללא הפסדים, בני יהודה ספגה שלושה שערים בפעם הראשונה העונה.

 

הוסיפו תגובה