הכדורגל אומר ל.א. לאלימות נגד נשים

במסגרת המחזור העשירי של ליגת ג'פניקה, תפעל מנהלת הליגות באמצעות הפרויקט הקהילתי "ביחד", בצוותא עם עמותת "ל.א. לאלימות נגד נשים" להעלאת המודעות הציבורית לעניין חשוב זה

במסגרת הקמפיין, יעלו 22 שחקני הקבוצות לצד נשים לטקס ניגון המנון הליגה. במהלך הטקס יחזיקו השחקנים מעל לראשם שלט הנושא את הכיתוב: "לא לאלימות נגד נשים".

יו"ר מנהלת הליגות לכדורגל, ארז חלפון: :מנהלת הליגות בכדורגל מצטרפת ליוזמה בינלאומית חשובה מאין כמותה בניסיון לצמצם ולמנוע את תופעת האלימות במשפחה. אין צורך להכביר מילים על הנזק שגורמת אלימות מכל סוג שהוא, פיזית, מילולית או כלכלית למשפחה כולה, היא משפיעה לרעה על נשים וילדים ויוצרת מעגל שקשה לפרוץ, ילד שנחשף לאלימות בבית יהפוך בבוא העת למבוגר אלים. אנחנו מתייצבים מול הקהל שלנו ומנסים להעביר שני מסרים, האחד הוא כמובן נגד שימוש באלימות והשני הוא יצירת מודעות. ברוב המקרים קורבנות האלימות שומרים על שתיקה מתוך פחד ובושה. אנחנו צריכים להיות ערים וקשובים לאנשים שסביבנו, בעיקר לנשים סביבנו ולאתר רמזים לאלימות לפני שיהיה מאוחר מדי. 17 נשים נרצחו מתחילת השנה על ידי גברים חלשים, פחדנים ואלימים. אלה האחיות שלנו. אלה הבנות שלנו. וזו האחריות שלנו".

מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז׳יבוז: "היוזמה של מנהלת הליגות בכדורגל בהובלת ארז חלפון היא דוגמה מצוינת לדרך שבה החברה האזרחית יכולה להשפיע ולגלות מעורבות בנושא שהוא באמת עניין של חיים ומוות. דווקא הבחירה של קבוצות הכדורגל להתגייס למאבק באלימות כלפי נשים מעוררת בי תקווה גדולה. גברים אלימים מרגישים לעיתים קרובות מדי כאילו הכוח בצד שלהם וכאן הם נאלצים להתמודד עם האמת – שהם דווקא הכי חלשים. אני מאמינה שאחת הדרכים לצמצם אלימות היא להוקיע את הגברים האלימים, לנדות אותם, להדביק להם אות קין. כשהחברה תתנער מאלימות, התופעה תצטמצם".

"עמותת ל.א לאלימות נגד נשים": "אלימות ורצח נשים אינה גזירה משמים ואינה בעיה של נשים בלבד. היא נוגעת ישירות לכל אחד ואחת מאיתנו ועלינו יחד, גברים ונשים כאחד, לעצור את המכה והרצח הבא.
אז גבר, דע לך-
גבר אמיתי לא מרים ידיים. קח אחריות וגש לקבל עזרה.
זכרו- זו יכולה להיות אחותך או הבת שלך.
לא שותקים יותר!
יחד עוצרים את האלימות כלפי נשים".

הוסיפו תגובה